رئیس کل دادگستری لرستان: بر اساس برنامه عملیاتی سند تحول و تعالی دستگاه قضا باید به نقطه هدف برسیم

14:46 - 27 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۲۹۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری لرستان: بر اساس برنامه عملیاتی سند تحول و تعالی دستگاه قضا باید به نقطه هدف برسیم
رئیس کل دادگستری استان لرستان، گفت: سند تحول و تعالی نیز یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضا است که باید بر اساس آن به نقطه هدف برسیم.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری در بازدید از حوزه قضایی شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان با تقدیر و تشکر از زحمات مجموعه همکاران دادگستری و داسرای این شهرستان ها، ابراز کرد: امیدواریم که این تلاش‌ها همچنان مضاعف و جهادی ادامه داشته باشد و موجب رضای خداوند و رضایتمندی مردم شده و تا حد ممکن از مشکلات مردم را حل کند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که لازمه موفقیت در هرکاری، داشتن برنامه است و یکی از این برنامه ها؛ برنامه عملیاتی است که از مهمترین برنامه‌های ابلاغی قوه قضاییه نیز هست، افزود: همچنین سند تحول و تعالی نیز یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضا است که باید بر اساس آن به نقطه هدف برسیم.

رئیس کل دادگستری استان لرستان افزود: قرارگاه پیگیری فرامین مقام معظم رهبری در راستای اجرای دستورات معظم له در مرکز استان تشکیل شده است.

رئیس شورای قضایی استان لرستان با تاکید بر اینکه پیگیری و رصد برنامه عملیاتی باید مد نظر مدیران حوزه‌های قضایی باشد، ابراز کرد: برنامه عملیاتی چند سرفصل مهم دارد که یکی از آن‌ها اطاله دادرسی است و در این راستا نظارت سیستمی می‌تواند میزان آگاهی از مجموعه را بالا برده و نظارت بر میزان اطاله دادرسی پرونده‌ها را راحت کند.

وی افزود: نظارت و پیگیری ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی بر زیر مجموعه و کار‌های محوله شان از جمله تغییر کاربری اراضی می‌تواند از ورود پرونده‌های زیادی به دادگستری جلوگیری کند و لازم است بر عملکرد این ادارات نظارت دقیق و جدی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری با اشاره به این موضوع که برای کاهش ورودی باید در بحث پیشگیری از جرم برنامه ریزی دقیق داشت، ابراز کرد: شورای حل اختلاف یک ظرفیت بسیار مناسب برای کاهش ورودی است و در این راستا باید آموزش لازم به نیرو‌های شورای حل اختلاف داده شود تا بتوانند آمار صلح و سازش را بالا برده و به کاهش ورودی کمک کنند.

نماینده عالی دستگاه قضا در استان گفت: پرونده‌های مسن یکی از چالش‌های دادگستری است که باید با تشکیل جلسات مشورتی قضایی و کمیته‌ای ویژه به حل و فصل و مختومه شدن آن‌ها سرعت بخشید.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که باید برقرار‌های منتهی به بازداشت نظارت جدی و دقیق صورت گیرد، گفت: اتقان آرای نیز یکی از مسائل مهم است که باید مورد دقت همکاران قرار گیرد چرا که بالا رفتن آمار نقض آرا عدم اعتماد مردم را به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری بیان کرد: تکریم ارباب رجوع از مهمترین اهداف قوه قضاییه است و همه کار‌های باید ختم به تکریم مردم و ارباب رجوع شود، خیلی از مردم گوش شنوا می‌خواهند و ما باید با صبر و حوصله شنوای مشکلات و درد و دل‌های مردم باشیم.

رئیس کل دادگستری استان لرستان، ضمن تاکید بر توجه به آراء جایگزین حبس و استفاده از آن بیان کرد: ملاک ارزیابی عملکرد هر حوزه قضایی ارائه آمار است که باید با نظارت و توجه ویژه برای آن برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: بازدید دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *