رئیس کل دادگستری لرستان: تقویت روحیه بسیجی در دادگستری موجب پیشرفت و رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی می‌شود

8:43 - 24 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۷۵۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری لرستان: تقویت روحیه بسیجی در دادگستری موجب پیشرفت و رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی می‌شود
رئیس کل دادگستری استان لرستان، گفت: تقویت روحیه بسیجی در دادگستری موجب پیشرفت، تعالی و رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی می‌شود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان در دیدار با بسیجیان دادگستری، ابراز کرد: در رابطه با بسیج تعابیر بسیار دقیق و لطیفی داریم، و مقام معظم رهبری می‌فرمایند «بسیج شجره طیبه است»، حضرت امام رضوان الله تعالی بسیجی بودن را افتخارخود میدانست.

وی گفت: فرهنگ بسیج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت است و بسجیان همواره پا به رکاب و آماده خدمت گذاری، تلاش و مجاهدت هستند، این روحیه باید بیش از هر زمانی در جامعه تقویت شود.

رئیس کل دادگستری استان لرستان افزود: در هر عرصه‌ای که بسیج پای کار بوده و بسیجیان به میدان آمده اند کار زمین مانده‌ای نمی‌بینید چرا که با کار مضاعف و تلاش کار‌های بزرگی را انجام دادند که با کار اداری انجام نمی‌شد، اما با روحیه جهادی و بسیجی کار‌های بزرگی انجام شده است.

رئیس شورای قضایی استان لرستان در ادامه بیان کرد: روحیه بسیجی باید در لایه‌های مختلف دادگستری جا افتد و به عنوان فرهنگ تلاش کوشش و ایثار سرلوحه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در دادگستری خدمات فراوان و ارزنده‌ای به مردم ارائه می‌شود، گفت: در بعضی از بخش‌ها کمبود‌ها و نقصان‌هایی وجود دارد که اگر روحیه بسیجی و جهاد و تلاش در رفتار، عمل و گفتار وجود داشته باشد می‌توان این نقص‌ها را جبران کرد، یک نمونه آن تعیین تکلیف پرونده‌های مسن است که کارمندان و قضات با روحیه‌ای بسیجی و ایثار کمک می‌کنند تا میزان رضایتمندی مردم بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری گفت: روحیه بسیجی باید در تمام عرصه‌ها وجود داشته باشد، زیرا کار بسیجی مختص عرصه جنگ و نبرد نیست بلکه باید در تمام عرصه‌ها با روحیه بسیجی با کار مضاعف و جهادی به مردم خدمت کرد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان در ادامه بیان کرد: شجره طیبه بودن الزاماً در شهادت و ایثار و جانبازی و جنگ نیست بلکه هر فعل مثبتی که ما را به خدا نزدیک و موجب حل مشکلات مردم شود در راستای فرهنگ بسیجی است.

وی با بیان اینکه ما در تمام بخش‌های دادگستری نیاز به روحیه بسیجی داریم و تمام نقصان‌ها با این روحیه قابل حل است، گفت: کار همکاران قضایی که تا ساعاتی از شب پرونده‌ها را حل و فصل می‌کنند و همکارای که از وقت خانواده و همسر و فرزندانش میزند و در روز تعطیل و غیر تعطیل سرکار می‌آید و برای حل و فصل پرونده‌های مردم تلاش میکنند نیز جهادی و بسیجی وار است.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری افزود: بسیجیان در گستراندن روحیه بسیجی در دادگستری می‌توانند با کار میدانی و فرهنگی نقش بسزایی داشته باشند چرا که هر چه این روحیه در دادگستری تقویت شود موجب پیشرفت و تعالی و رضایتمندی مردم در دستگاه قضایی می‌شود.

در ادامه این جلسه داریوش حسن زاده فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی دادگستری لرستان نیز به ارائه گزارش در خصوص فعالیت‌های بسیج در دادگستری پرداخت.

پایگاه مقاومت دادگستری از جمله پایگاه‌های شاخص در اجرای برنامه‌های ابلاغی و پیشنهادی بسیج دستگاه قضایی کشور بوده و خوشبختانه توانسته است در آخرین همایش فرماندهان بسیج دستگاه قضایی سازمان‌های تابعه در سال ۹۷ به عنوان پایگاه نمونه کشوری شناخته شود و مضافاً در طی هفت سال گذشته نیز به عنوان پایگاه نمونه در بین ۷۷ پایگاه مقاومت بسیج ادارات کل استان لرستان انتخاب شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستر نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *