رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

را‌های ارتباطی با مسئولان قضایی و دادگستری استان یزد/ ۵۵ هزار و ۸۱۴ ملاقات مردمی توسط مسئولان قضایی استان یزد انجام شد

11:28 - 08 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۸۹۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
را‌های ارتباطی با مسئولان قضایی و دادگستری استان یزد/ ۵۵ هزار و ۸۱۴ ملاقات مردمی توسط مسئولان قضایی استان یزد انجام شد
دادگستری کل استان یزد علاوه بر برگزاری ۵۵ هزار و ۸۱۴ ملاقات‌های مردمی توسط مسئولان دستگاه قضایی استان برای حل مشکلات حقوقی و قضایی مردم در «دادگستری ها، مساجد، محل‌های برگزاری نماز جمعه و اماکن عمومی» استان به صورت مستمر میز خدمت برپا می‌کند و با راه‌های ارتباطی مختلف برنامه‌های قابل توجهی برای ارائه خدمات به مردم استان انجام داده است.

خبرگزاری میزان - ارتباط بی‌واسطه مدیران با مردم امری است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و ایشان به مناسبت‌های مختلف ضرورت این امر را به مسئولان متذکر شده‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای را به «ارتباط با متن مردم و حضور در میان آنان» توصیه فرموده و این امر را دارای «برکات بسیار» عنوان کرده‌اند.

رئیس قوه قضاییه نیز همواره بر دیدار وثیق مسئولان قضایی با مردم تاکید داشته‌اند تا از این طریق برخی از مشکلات مراجع‌کنندگان به مراجع قضایی رفع شود از همین رو در دستگاه قضایی کشور، اصلی‌ترین ارزش‌ها و اهداف ملاقات‌های مردمی، پاسخگویی به درخواست‌ها و توجه به خواسته‌های مشروع و به حق مردم وارتباط مستقیم با آنان و ارائه پاسخ موثر به سوالات آن‌ها بوده است.

در همین راستا دادگستری کل استان یزد علاوه بر برگزاری ملاقات‌های مردمی مسئولان دستگاه قضایی استان برای حل مشکلات حقوقی و قضایی مردم در دادگستری ها، مساجد، محل‌های برگزاری نماز جمعه و اماکن عمومی استان به صورت مستمر راه‌های ارتباطی و برنامه‌های قابل توجهی برای ارائه خدمات به مردم استان انجام داده است که در گزاش زیر به برخی از این اقدامات در یک سال گذشته اشاره شده است:

اقدامات در حوزه ارتباطات مردمی و تکریم مراجعان
برنامه‌ها و اقدامات دادگستری کل استان یزد در خصوص اجرای دستورالعمل کرامت انسانی در یک سال گذشته با اهتمام به ۲ رویکرد کلان و مصادیق ذیل انجام گرفته است:
الف) تجهیز، مناسب سازی و ارتقای امکانات سخت افزاری اعم از اداری، محیطی، ارتباطی برای مراجعان و کارکنان متناسب با مفاد دستورالعمل
ب) تدارک و ارتقای زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی، توجیهی، محتوایی و نرم افزاری جهت کمک به نهادینه سازی فرهنگ تکریم و رعایت حداکثری اصول و مقررات صیانت از کرامت تمام مراجعان و کارکنان در روند امور اداری، دادرسی‌ها و رسیدگی‌های قضایی تا اتمام رسیدگی و ختم پرونده‌ها

نتیجه بخشی ۹ هزار و ۴۰۲ ملاقات مردمی
مسئولان قضایی استان یزد پس از شنیدن مشکلات مردم نسبت به پیگیری عاجل و قانونی اقدام می‌کنند، بر همین اساس از تعداد کل ملاقات مردمی انجام شده در یک سال گذشته، ۹ هزار و ۴۰۲ مورد منتهی به نتیجه شده است.


۲ هزار و ۸۳۰ در دست اقدام
هدف نهایی در ملاقات‌های مردمی استان یزد جلب رضایت در نتیجه یک گفت‌وگوی بدون واسطه و در خور شأن با مردم است، علاوه بر این برای رسیدگی به تعداد ۲ هزار و ۸۳۰ مورد از مابقی مشکلات و درخواست‌های مردمی در دست اقدام است.

۸ هزار و ۷۸۲ مورد راهنمایی و ارشاد در ملاقات‌های مردم
از طرفی مشکلات تعدادی از مراجعان تنها با راهنمایی و ارشاد قابل حل است، بنابراین تعداد ۸ هزار و ۷۸۲ مورد راهنمایی و ارشاد در ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی استان یزد صورت گرفته است.

یک هزار و ۱۴ در ماه مبارک رمضان
برنامه دیدار‌های مردمی مسئولان قضایی استان یزد در مساجد نیز انجام می‌شود، انجام ملاقات با یک هزار و ۱۴ نفر به مناسبت ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ به مدت ۳۰ شب در ۳۰ مسجد تحت عنوان «۳۰ شب ۳۰ سنگر» نمونه‌ایی از این دیدار‌ها است.

در این ملاقات‌های حضوری پرونده قضایی و مشکلات حقوقی مراجعان بررسی و درچارچوب مقررات و دستورات صادر می‌شود تا در مراحل بعدی نسبت به پیگیری مطالبات آن‌ها اقدام شود.

برنامه‌های در دست اقدام:
۱-شناسایی و اولویت بندی مناطق و نواحی دچار تنش اجتماعی-قضایی بویژه مناطق حاشیه‌ای شهر‌ها و برنامه ریزی ملاقات با مردم در مساجد.
۲-تاکید بر برنامه ریزی و حضور مستمر مسئولان دادگستری و قضات و دادستان‌های شهرستان‌ها در مساجد شهر‌ها و روستا‌های استان.
۳-استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان جهت برنامه‌ریزی حضور وکلا و مشاوران حقوقی در مساجد و محلات پیرامون طرح هرمسجد یک حقوقدان.
۴-بهره گیری از جایگاه و ظرفیت دفاتر ائمه جمعه و همچنین مکان‌های برگزاری نماز جمعه و مساجد جامع شهر برای برگزاری دیدار‌های مردمی و کمک به تحکیم و تفریب ارتباطات این نهاد با مردم.
۵-حضور مستمر در نشست‌های هم اندیشی معاونت‌ها و سازمان‌ها با هدف ارائه راهکار‌ها و طرح‌های رفع مشکلات و معضلات حقوقی.
۶-هماهنگی با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و حضور مسئولان قضایی استان در بین مردم و ارائه نکات مبتلی به حقوقی به مردم در مناسبت‌های مختلف.

را‌های ارتباطی با مسئولان قضایی و دادگستری استان یزد / ۵۵ هزار و ۸۱۴ ملاقات مردمی توسط مسئولان قضایی استان یزد انجام شد

غلامعلی دهشیری در گفت‌وگو با میزان، در تشریح عملکرد دادگستری استان یزد برای توسعه ارتباط بامردم، با بیان اینکه ارتباط بی‌واسطه مدیران با مردم امری است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و ایشان به مناسبت‌های مختلف ضرورت این امر را به مسئولان متذکر شده‌اند، افزود:. برهمین اساس در یک سال گذشته ۵۵ هزار و ۸۱۴ ملاقات مردمی توسط مسئولان قضایی استان انجام شده است،

وی اعلام کرد: ثبت نام ملاقات مردمی مسئولان ارشد قضایی استان یزد شنبه‌ها ساعت ۹ از طریق سایت دادگستری استان یزد به آدرس dadgostari-yz.ir انجام می‌شود و افراد پس از ثبت نام روز چهارشنبه‌های هرهفته به صورت حضوری با رئیس کل محترم و معاونان دادگستری ملاقات انجام خواهند داد.

دهشیری افزود: شماره پیامک ۱۰۰۰۶۹۶۶ و شماره ۰۹۲۱۴۸۳۵۱۰۳ در پیام رسان‌ها از طریق فضای مجازی پل ارتباط مردم با مسئولان قضایی است و شماره نمابر ۰۳۵۸۲۳۷۶۲۰ و تلفن ۰۳۵۸۲۶۷۶۱۰ تلفن دفتر رئیس محترم پاسخگویی ارتباطات مردم استان هستند.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین با تاکید بر لزوم ارتباط مسئولان قضایی استان با مردم اضافه کرد: توسعه این ارتباطات چهره به چهره و رسیدگی یه درخواست‌های مردم همچنان در دستور کار دادگستری استان قرار دارد.

راههای ارتباطی با مسئولان قضایی و دادگستری کل استان یزد
 شماره نمابر ۰۳۵۸۲۳۷۶۲۳ و ۹ - ۳۸۲۶۷۶۰۱ داخلی ۴۳۲۶ و تلفن  ۳۸۲۷۰۶۱۵ ۰۳۵ آماده پاسخگویی به مردم هستند.

دفتر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان یزد نیز با شماره‌های تماس (داخلی) - ۳۸۲۶۷۶۰۱ داخلی ۴۳۲۵ و شماره تلفن تماس (مستقیم): ۳۸۲۶۷۶۲۳ – ۰۳۵ شماره دورنگار: ۳۸۲۶۷۶۲۳ - ۰۳۵ آماده ارائه خدمات و دریافت گزارش ودرخواست‌های مردمی هستند.

همچنین متاقضیان میتوانند با آدرس پست الکترونیک روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان یزد به نشانی ذیل ارتباط برقرار :

pr.dadgostari.yazd@gmail.com و pr@dadgostari-yz.ir

برای ارتباط با سایر بخش‌های دادگستری استان از طریق پست الکترونیک: info@dadgostari-yz.ir 

ارتباط از طریق فضای مجازی با : adlieh-yazd@ 

و مکاتبات خود را به آدرس پستی: یزد - بلوار مدرس - دادگستری کل استان یزد - طبقه دوم - روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان یزد - کدپستی: ۸۹۴۴۱۶۴۳۹۹ ارسال کنند.
انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری ملاقات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *