راهبرد‌های دستگاه قضا برای تسهیل در ارائه خدمات قضایی/ با همت توسعه حل اختلاف استان تهران برگزاری جلسات دادرسی الکترونیک زندانیان راه اندازی شد

10:31 - 05 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۷۷۵
راهبرد‌های دستگاه قضا برای تسهیل در ارائه خدمات قضایی/ با همت توسعه حل اختلاف استان تهران برگزاری جلسات دادرسی الکترونیک زندانیان راه اندازی شد
راه اندازی دادرسی الکترونیکی جهت برگزاری جلسات مربوط به زندانیان و ارتباط آنلاین با آنان، راه اندازی ویدئو کنفرانس و نصب برنامه‌های نرم افزاری مورد نیاز جهت برگزاری جلسات غیرحضوری و برقراری شبکه ارتباطی با مراکز مختلف تنها بخشی از اقدامات است که با همت توسعه حل اختلاف استان تهران در یک سال گذشته انجام است.

خبرگزاری میزان – با توجه به ورود حجم بسیاربالای پرونده به محاکم و سیر صعودی آن و در نهایت تحمیل هزینه‌ها و طولانی شدن روند رسیدگی، استفاده از موارد معمول سنتی و دستی در فرآیند رسیدگی موجب کاهش دقت در طول دادرسی و در نهایت نارضایتی مراجعان از دستکاه قضا می‌شود.

از طرفی ارائه خدمات الکترونیک به مردم و طرفین پرونده، موجب «ارتقای توان نظارت قضایی، اصلاح نظام آماری، افزایش سرعت پاسخگویی و.» رضایت ارباب رجوع می‌شود.

همچنین در سند تحول قضایی ارائه خدمات آسان قضایی مورد تاکید قرار گرفته است و رئیس قوه قضاییه نیز بار‌ها بر ارائه خدمات آسان قضایی و اجرای سند تحول قضایی تاکید داشته است.

با همین هدف تمامی مراجع قضایی کشور در سال‌های اخیر در راستای ارائه هرچه بیشتر خدمات قضایی بصورت الکترونیک به مراجعان تلاش ویژه‌ای داشته اند.

برهمین اساس در گزارش زیر شرح برخی از اقدامات شاخص مرکز توسعه حل اختلاف استان تهران برای ارائه خدمات قضایی بصورت الکترونیک به مراجعان گنجانده شده است.

اقدامات مرکز آمارو فناوری اطلاعات مرکز توسعه حل اختلاف استان تهران در استای ارائه خدمات الکترونیک

راه اندازی دادرسی الکترونیکی  جلسات رسیدگی مربوط به زندانیان و ارتباط آنلاین با زندانی

۱-راه اندازی دادرسی الکترونیکی جهت برگزاری جلسات رسیدگی بصورت برخط (غیرحضوری)

۲-راه اندازی دادرسی الکترونیکی جهت برگزاری جلسات رسیدگی مربوط به زندانیان و ارتباط آنلاین با زندانی

۳-راه اندازی ویدئو کنفرانس و نصب وب کم و برنامه‌های نرم افزاری موردنیاز جهت برگزاری جلسات غیرحضوری

برگزاری و پشتیبانی چندین جلسه آنلاین در سطح استان 

۱ -پشتیبانی فنی (سخت افزاری و نرم افزاری) بصورت مستمر

۲-رفع عیب سخت افزاری، تعمیر قطعات و در صورت لزوم ارتقای سیستم‌های ارسالی از سوی مجتمع‌ها

۴-رفع عیب نرم افزاری و نصب و بروز رسانی برنامه‌های کاربردی، از طریق برنامه R Admin بصورت ارتباط از راه دور و کنترل سیستم‌ها از ستاد مرکزی بدون نیاز به مراجعه حضوری در هنگام وقوع مشکل

۵-برقراری شبکه ارتباطی فشم و راه اندازی سمپ و اتوماسیون

۶- برقراری شبکه ارتباطی شعبه اصناف ویژه آسانسور‌ها (زیرمجموعه مجتمع شماره ۲۷) و راه اندازی سمپ و اتوماسیون

۷ -برقراری شبکه ارتباطی شعبه مخصوص زرتشتیان و راه اندازی سمپ و اتوماسیون

۸-برقراری ارتباطات شبکه شعب شورایی مستقر در زندان تهران بزرگ، اوین، قزلحصار، دماوند، شهرری، رجایی شهر و زندان زنان

۹- راه اندازی وویپ و تلفن گویای مرکز توسعه امور شورا‌های کشور

۱۰- برقراری شبکه ارتباطی چهار شعبه مستقر در شهرک‌های صنعتی عباس آباد، نصیرآباد، شمس آباد و چرمشهر و راه اندازی سمپ و اتوماسیون

۱۱- برقراری شبکه ارتباطی شعبه مربوط به صنف سوخت رسانی و جایگاه سوخت (زیرمجموعه مجتمع شماره ۲۷) و راه اندازی سمپ و اتوماسیون

۱۲- برقراری شبکه ارتباطی شعبه ویژه کشتیرانی (زیرمجموعه مجتمع شماره ۲۷) و راه اندازی سمپ و اتوماسیون

۱۳-برقراری شبکه ارتباطی شعبه دوم مربوط به صنف حمل و نقل بین المللی (زیرمجموعه مجتمع شماره ۲۷) و راه اندازی سمپ و اتوماسیون

۱۴-تجهیز مجتمع‌های شورای حل اختلاف به تلفن‌های تحت شبکه (IP Phone) و راه اندازی شبکه ارتباطی

۱۵- راه اندازی دادرسی الکترونیکی جهت برگزاری جلسات رسیدگی بصورت برخط (غیرحضوری) و برگزاری جلسات رسیدگی مربوط به زندانیان

۱۶- راه اندازی ویدئو کنفرانس و نصب وب کم و برنامه‌های نرم افزاری موردنیاز جهت برگزاری جلسات غیرحضوری فاقد ارتباط با مرکز

۱۷-برقراری شبکه ارتباطی پارک فناوری پردیس و راه اندازی سمپ و اتوماسیون

۱۸-برقراری ارتباطات شبکه شعب شورایی مستقر در زندان تهران بزرگ، اوین، قزلحصار، دماوند، شهرری، رجایی شهر و زندان زنان از طریق ویدئو کنفرانس

غلامرضا مهدوی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اقدامات یک سال گذشته مرکز توسعه حل اختلاف استان تهران جهت ارائه خدمات الکترونیک اظهارکرد: اقدامات هوشمند، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، پایان دادن خوبی برای ارائه خدمت به مردم فراهم می‌کند.

وی با اشاره به راه اندازی دادرسی های الکترونیکی جهت برگزاری جلسات رسیدگی «بصورت برخط (غیرحضوری)،  رسیدگی مربوط به زندانیان و ارتباط آنلاین با آنان و راه اندازی ویدئو کنفرانس و نصب وب کم و برنامه‌های نرم افزاری موردنیاز جهت برگزاری جلسات غیرحضوری» در یک سال گذشته، افزود: باید ارائه خدمات مختلف شورا‌ها را بر اساس روش‌های هوشمند و فناوری اطلاعات بنا کنیم، زیرا در این صورت است که می‌توانیم پاسخگوی نیاز‌های مردم باشیم.

رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران همچنین با تقدیر و تشکر از اقدامات مرکز آمارو فناوری اطلاعات مرکز توسعه حل اختلاف در راستای الکترونیکی شدن خدمات، تاکید کرد: این اقدامات تا ارائه کامل خدمات بصورت الکترونیک و در حدامکان در شورا‌های حل اختلاف استان تهران با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/


برچسب ها: شورا اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *