شورای حل اختلاف ویژه نیروی انتظامی در کرمان افتتاح شد/ اهدای نشان صلح‌یاری برای ۲۱۹ نفر از کارکنان کلانتری

14:19 - 16 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۵۴۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
شورای حل اختلاف ویژه نیروی انتظامی در کرمان افتتاح شد/ اهدای نشان صلح‌یاری برای ۲۱۹ نفر از کارکنان کلانتری
هیئت‌های صلح و شعبه شورای حل اختلاف ویژه کارکنان و خانواده‌های فراجا با حضور مقامات قضایی و انتظامی استان کرمان افتتاح شد.

خبرگزاری میزان - حجت‌اسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های نیروی فراجا در اجرای طرح نور در کرمان، گفت: خوشبختانه نیروی انتظامی تاکنون در استان در اجرای طرح نور موفق بوده است که آثار و برکات زحمات آنان قابل تقدیر می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی در آیین افتتاح شورای حل اختلاف ویژه نیروی انتظامی و اعطای احکام صلح یاران مستقر در کلانتری‌ها بیان داشت: امروز برای ۲۱۹ نفر از کارکنان کلانتری‌های سراسر استان کرمان ابلاغ صلح یاری صادر شد.

رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به اینکه همگان قدردان زحمات شبانه روزی پلیس هستند، اظهار داشت: فراجا با توجه به تعدد مسئولیت‌ها و وظایف خود، همچنان در جهت افزایش امنیت و ارامش مردم تلاش می‌کنید که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود:۴هزار و ۵۰۰ پرونده به هیئت‌های صلح در استان ارجاع شده است که بیش از ۷۰درصد پرونده‌های ارجاع شده به این هیئت‌ها منتهی به صلح وسازش شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: از آنجایی که نیروی انتظامی بیشترین ارتباط را با مردم دارد و در جریان مشکلات و مسائل جامعه است، به هیئت‌های صلح و صلح یاران بیش از پیش نیاز دارد.

وی با اشاره به نیاز تعامل و همکاری بیشتر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش، افزود: کارکنان نیرو‌های انتظامی و دادگستری باید در جهت ترویج فرهنگ صلح و‌سازش در خانواده و جامعه تلاش کنند.

کرمان دومین استان کشور در راه اندازی هیئت‌های در صلح در فراجا است 

حجت‌اسلام‌ والمسلمین محمدامیر ابراهیمی معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان در ادامه گفت: کرمان دومین استانی است که هیئت‌های حل اختلاف و صلح یاری در کلانتری‌ها راه اندازی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی افزود: هدف و چشم انداز شورای حل اختلاف استان این است که اختلاف و مشکلات بوسیله خود مردم رفع شود و از ارجاع پرونده‌ها به سیستم دادگستری جلوگیری شود.

راه اندازی هیئت حل اختلاف مساوی با کاهش اختلاف است

سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان کرمان در این نشست گفت: راه اندازی هیئت‌های حل اختلاف منجر به افزایش صلح و کاهش اختلافات در جامعه می‌شود.

سردار ناصر فرشید بیان داشت: چندین سال است که در کلانتری‌های استان مشاور یا مددکار اجتماعی فعالیت دارند و پرونده‌های زیادی را به صلح و سازش رسانده اند.

وی افزود: امیدواریم همگی بتوانیم در راستای ارتقا ارامش و امنیت جامعه قدم برداریم.

گفتنی است این مراسم با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان، فرمانده انتظامی استان، معاون توسعه حل اختلاف، رئیس سازمان قضایی

نیرو‌های مسلح، دادستان انتظامی نیرو‌های مسلح، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهر کرمان وجمعی از مسئولین انتظامی استان کرمان برگزار شد و به تعدادی از کارکنان فراجا ابلاغ صلح یاری اعطا شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *