صهیونیست‌ها فهمیدند که دوران بزن در رو تمام شده است/ «گنبد آهنین» هم از نظر عملی و هم از نظر تئوری شکست‌خورده است

8:01 - 28 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۵۱۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مشاور وزیر امور خارجه گفت: پس از ماجرای شلیک‌ صدها موشک مقاومت به سرزمین‌های اشغالی، صهیونیست‌ها فهمیدند که دوران بزن در رو تمام شده است
صهیونیست‌ها فهمیدند که دوران بزن در رو تمام شده است/ «گنبد آهنین» هم از نظر عملی و هم از نظر تئوری شکست‌خورده است«حسین شیخ‌الاسلام» در گفت‌‍وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه پس از ماجرای شلیک صد‌ها موشک مقاومت به سرزمین‌های اشغالی، صهیونیست‌ها فهمیدند که دوران بزن در رو تمام شده است،گفت: علی‌رغم اینکه مابین صهیونیست‌ها و حماس مذاکرات آتش بس در حال انجام بود و تقریبا هم به نتیجه رسیده بود، رژیم صهیونیستی برای قدرت‌نمایی، یک عملیات را در غزه انجام داد، اما پاسخ مقاومت، هم برای رژیم صهیونیستی و هم برای پشتیبانان آن همچون آمریکا، غیرقابل تصور بود.

وی با بیان اینکه شلیک ۴۰۰ تا ۵۰۰ موشک توسط مقاومت فلسطین، یعنی یک توانایی بسیار بالا، گفت: این توانایی بالا سرانجام رژیم صهیونیستی را بعد از ۴۸ ساعت مجبور به تسلیم شدن کرد.

مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه تمامی موشک‌های مقاومت به صورت بومی توسط فلسطینی‌ها تولید می‌شوند، گفت:  این توانایی هم از نظر دقت و هم از نظر بُرد، قطعا رو به پیشرفت خواهد بود.

شیخ الاسلام تاکید کرد: توانایی موشکی مقاومت فلسطین، یک تغییر راهبردی در معادلات مابین رژیم صهیونیستی و مقاومت را رقم زده است.

وی با بیان اینکه «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی، امروز هم از نظر عملی و هم از نظر تئوری شکست‌خورده است، گفت: به عنوان مثال گنبد آهنین برای زدن ۱۰۰ موشک کارایی دارد، اما اگر ۲۰۰ موشک به صورت همزمان شلیک شوند، قطعا ۱۰۰ موشک از این گنبد آهنین عبور کرده و به زمین اصابت خواهند کرد. از نظر عملی هم گنبد آهنین در برابر موشک‌های حزب‌الله و موشک‌های مقاومت فلسطین شکست خورده است.

مشاور وزیر امور خارجه همچنین با بیان اینکه هزینه تولید و ساخت موشک‌های حماس که به صورت انبوده تولید می‎‌شوند، در برابر موشک‌های ضدموشک رژیم صهیونیستی بسیار ارزان است، گفت: با توجه به انحنای کره زمین، ضدموشک‌ها به هنگام شلیک موشک مهاجم، نمی‌توانند موشک شلیک شده را ببیند و بعد از لحظات و دقایقی می‌توانند آن را ببینند. موشک‌ها به هنگام شلیک شدن به خاطر جاذبه زمین، سرعت پایینی دارند و به مرور که از جو خارج می‌شوند سرعت بیشتری پیدا می‌کنند و به هنگام فرود، سرعت بالای آن‌ها با جاذبه زمین همراه می‌شوند و مهار آن‌ها بسیار سخت می‌شود. ضدموشک‌ها به هنگام مشاهده موشک پرسرعت در رادار خود، باید اطلاعات موشک را آنالیز کند و دستور شلیک در منطقه تعیین شده را ارسال کند. به همین دلیل است که بکارگیری ضدموشک‌ها بسیار گران و هزینه‌بر است و استفاده مداوم آن‌ها به هیچ وجه، صرفه اقتصادی ندارد.   


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *