ارتش سوریه مواد شیمیایی ندارد که بخواهد از آن استفاده کند/ شواهد حاکی از تحرکات تروریست‌ها برای انتقال مواد شیمیایی به سوریه است

11:47 - 15 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۵۵۷۸
دسته بندی: سیاست
کارشناس امور بین الملل گفت: سوریه طبق قوانین بین المللی و تصویب نامه‌ای که صورت گرفت، تمام مواد شیمیایی خود را تحویل مجامع بین المللی داد؛ لذا ارتش سوریه دیگر مواد شیمیایی ندارد که بخواهد از آن استفاده کند.
ارتش سوریه مواد شیمیایی ندارد که بخواهد از آن استفاده کندعماد نجار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به ادعایی مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی بیان‌ کرد: این ادعا ناشی از یک سناریوی قدیمی است.

وی ادامه داد: در گذشته نیز شاهد بودیم که تروریست‌های مستقر در سوریه با همکاری برخی از حامیان غربی خود و حتی برخی کشور‌های منطقه مانند ترکیه، آل سعود و قطر سعی داشتند یک سناریویی تهیه کنند و در آن استفاده دولت سوریه از سلاح شیمایی را به جهانیان اعلام کنند.

کارشناس امور بین الملل بیان کرد: سوریه طبق قوانین بین المللی و تصویب نامه‌ای که صورت گرفت، تمام مواد شیمیایی خود را تحویل مجامع بین المللی داد؛ لذا ارتش سوریه دیگر مواد شیمیایی ندارد که بخواهد از آن استفاده کند.

نجار اضافه کرد: در گذشته شاهد بودیم یک حمله شیمیایی در منطقه دوما صورت گرفت که تروریست‌ها در این حمله مردم بیگناه را کشتند و تقصیر را گردن دولت بشار اسد انداختند که این پروژه در همان زمان به خاطر نبود مستندات واقعی و رو شدن حقه‌های سینمایی‌شان با شکست مواجه شد.

وی گفت: در حال حاضر شرایط تغییر کرده است، بعد از شکست تروریست‌ها در سوریه و تجمع کامل آن‌ها دریک نقطه و همچنین پاکسازی مناطق جنوبی سوریه؛ هم اکنون ارتش سوریه قصد دارد تجمع تروریست‌ها درشمال این کشور را نیز مورد حمله قرار دهد.

نجار عنوان کرد: هم اکنون شاهدیم در حلب، شمال حماء و شمال شرقی لازقیه و ادلب که تجمع بالای تروریست‌ها قرار دارد، کشور‌های مخالف دولت سوریه جمع شده‌اند و مشغول تهیه سناریو‌هایی برای فرافکنی باخت‌های خود و نیز تهیه غذای رسانه‌ای علیه دولت سوریه هستند مبنی بر اینکه با ورود یک سری تروریست با عنوان کلاه سفید که هماهنگی‌هایش از قبل انجام شده است، می‌خواهند مناطقی را به‌عنوان مناطق آلوده مورد حمله شیمایی قرار گرفته از سوی دولت بشار اسد، اعلام‌کنند.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: آنچه واضح است اینکه، دولت سوریه که برای ملت خود دربرابر تروریست‌ها می‌جنگد هیچگاه آنها را مورد حمله شیمایی قرار نمی‌دهد. باگذشت زمان و رو شدن دست تروریست‌ها درسوریه حتی کسانی که در اوایل تخیلاتی داشتند که این تروریست‌ها قصد نجات‌شان را دارند، نیز متوجه شدند که تروریست‌ها دروغ می‌گویند و علیه آن‌ها مبارزه می‌کنند.
 

نجار با بیان اینکه سناریوی استفاده دولت اسد از سلاح شیمیایی، از قبل شکست خورده بود، اظهار کرد: طبق اخباری که توسط منابع اطلاعاتی روسی منتشر شد، تروریست‌ها از (یکی – دو) ماه پیش حمل محموله‌های شیمایی از نزدیک مرز ترکیه و به مناطق مختلفی در سوریه مانند شمال ادلب و اریحا و اطراف آن را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: اسناد نشان می‌دهد، تروریست‌ها مواد شیمیایی وارد شده را در یکی از انبار‌هایی که درسال ۲۰۱۵ ساخته‌ا‌ند، انبارکرده و کارشناسان خارجی هم برای تجزیه مواد شیمایی آمده‌اند تا از این مواد برای ساخت سلاح شیمیایی و نیز تهیه فیلم‌های تخریب کننده مورد نظرشان بهره بجویند.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: البته در حال حاضر، شرایط آمریکا که از حامیان اصلی تروریست‌های سوریه است مانند سال‌های قبل نیست؛ آن‌ها به بن بست‌های جدی خوردند. حتی برخی کشور‌های مرتجع منطقه که قبلا حمایت‌های علنی از تروریست‌ها داشتند از موضع خود عقب نشستند.

نجار اضافه کرد: هم اکنون کشور‌های غربی حمایت‌های خود را از تروریست‌های سوریه به سمت رژیم آل سعود برده‌اند که یک سراشیبی سقوط را در پیش گرفته است که از جمله این اقدامات نابخردانه محمدبن سلمان می‌توان به ارتباط‌اش با رژیم صهیونیستی و خفتی که در برابر آمریکا متحمل می‌شود اشاره کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تروریست‌های سوریه هم اکنون در حال خرید زمان برای جلوگیری از نابودی کاملشان هستند.

کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: رسانه‌های غربی  همیشه اهداف مشخصی را دنبال می‌کنند. این‌ها در آغاز جنگ سوریه خواستار عزل بشار اسد بودند، اما در حال حاضر از منافع خود عقب نشینی کردند و با اخباری که توسط دستور دهندگان خود منتشر می‌کنند، تنها قصد امتیازگری دارند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *