کره شمالی تهدید به از سرگیری برنامه هسته‌ای کرد

10:50 - 12 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۴۵۸۰
خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد که کره شمالی تهدید کرده است در صورتی که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی علیه پیونگ‌یانگ را لغو نکند، کره شمالی توسعه برنامه هسته‌ای خود را از سر می‌گیرد.

کره شمالی تهدید به از سرگیری برنامه هسته‌ای کردبه گزارش گروه بین‌الملل ، خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد که کره شمالی تهدید کرده است در صورتی که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی علیه پیونگ‌یانگ را لغو نکند، کره شمالی توسعه برنامه هسته‌ای خود را از سر می‌گیرد.

وزارت خارجه کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای هشدار داده است در صورتی که آمریکا تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را لغو نکند کره شکالی می‌تواند سیاست دولت خود با هدف تقویت زرادخانه هسته‌ای را احیا کند.

این بیانیه در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره تنش میان سئول و واشنگتن بر سر استفاده از تحریم‌ها و اعمال فشار بر کره شمالی با هدف وادار کردن این کشور برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای خود منتشر می‌شود.

در این بیانیه هشدار داده شده است در صورتی که آمریکا موضع خود را تغییر ندهد کره شمالی سیاست «پیونگجین» که پیشبرد همزمان برنامه هسته‌ای و توسعه اقتصادی است را از سر خواهد گرفت.

در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی که تحت نام مدیر موسسه مطالعات آمریکایی وزارت خارجه کره شمالی منتشر شده چنین آمده است: بهبود روابط و تحریم‌ها با یکدیگر ناسازگار هستند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *