وزارت ارشاد ۹۸ درصد روستا‌های کشور را رها کرده است

10:12 - 07 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۳۴۷۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد ۹۸ درصد روستا‌های کشور را رها کرده است، بر تغییر این رویه وزارت ارشاد در روستا‌ها تأکید کرد.
وزارت ارشاد ۹۸ درصد روستا‌های کشور را رها کرده است/ توزیع تعدادی کتب را نمی‌‎توان کار فرهنگی قلمداد کردبه گزارش گروه سیاسی ، سیدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص عدم فعالیت‌های فرهنگی در روستا‌ها و شهر‌های کوچک، عنوان کرد: در کشور بیش از ۳۸ هزار روستا و چندین هزار شهر کوچک داریم که امور فرهنگی در این مناطق انجام نمی‌گیرد.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پاسخ عنوان شده به کاشان، این شهر به عنوان شهر کوچکی شمارده شده که پایتخت کتاب ایران است،افزود: کاشان با جمعیت ۴۰۰ هزار نفری شهر کوچک به شمار نمی‌آید و مورد بحث ما از شهر‌های کوچک شهر‌هایی همچون قمصر، نیاسر، سفید شهر و هزاران شهر کوچک در سراسر کشور با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر است.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: وزارت ارشاد باید گزارشی دهد که متولی فرهنگی در این مناطق چه دستگاهی بوده و چه اقدامی در این شهر‌های کوچک و روستا‌ها انجام داده است.

وی با یادآوری اینکه در پاسخ وزارت فرهنگ قید شده که در هزار روستا کار فرهنگی انجام و بسته‌‎های فرهنگی توزیع شده است، گفت:این آمار در قیاس با آمار وجود ۳۸ هزار و ۸۰۰ روستا در کشور یعنی کار فرهنگی در کمتر از ۲ درصد روستا‌های کشور انجام شده است و این یعنی ۹۸ درصد روستا‌ها به حال خود رها شده است.

کار فرهنگی توزیع کتاب نیست
ساداتی‌نژاد یادآور شد: افزون بر این کار فرهنگی که از آن سخن به میان می‎آید، کار خاصی نبوده و فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط تعدادی کتاب در این روستا‌ها توزیع کرده است.

سئوال از وزیر در مسیر ورود به صحن
این نماینده مردم در مجلس با یادآوری اینکه این سئوال به هیچ عنوان حالت تقابلی ندارد بلکه به دنبال پاسخی برای این ابهاماتی هستیم که وزیر باید پاسخگوی این سئوالات باشد، عنوان کرد: سئوالی در این راستا تدوین شده که مسیر قانونی خود را برای وصول به صحن مجلس طی می‌کند.

طبق گزارش خانه ملت، عضو کمیته آموزش عالی و علوم پزشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: ضرورت دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تکیه بر توانمندی‌ها روش خود را تغییر دهد و با سرمایه‌‎گذاری روی استعداد‌ها از آن‌ها حمایت کند و نباید فرقی داشته باشد که این استعداد‌ها در شهر تهران باشد یا روستا‌های دور افتاده.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *