عبداللهیان: یمنی‌ها از زمان «عبدالله صالح» موشک و سلاح دارند

20:20 - 26 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۰۸۷۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور خارجه در گفت‌وگو با رسانه‌ای روس، ادعاهای ائتلاف سعودی مبنی بر قاچاق سلاح از ایران به یمن را تکذیب کرد.

به گزارش گروه سیاسی ، «حسین امیر عبداللهیان»، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور خارجه گفت که یمنی‌ها پیش از جنگ عربستان سعودی علیه یمن دارای موشک و سلاح بودند.

او شامگاه پنجشنبه در برنامه «قصاری القول» شبکه «روسیا الیوم» عربی در پاسخ به سؤالی در مورد ادعای ائتلاف سعودی-اماراتی مبنی بر اینکه نیروهای انصارالله یمن از ایران موشک قاچاق می‌کنند، ضمن رد این ادعا گفت: «نیروهای یمنی از زمان علی‌ عبدالله صالح [رئیس جمهور اسبق یمن] دارای موشک و تسلیحات بودند».

 

تحریم‌های آمریکا

امیر عبداللهیان در مورد تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران گفت که این تحریم‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده و حتی در دوره باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، «هلاری کلینتون»، وزیر خارجه وقت این کشور ایران را به «تحریم‌های کشنده» تهدید کرد.

عربستان امروز، عربستان آل سعود نیست

آقای امیر عبداللهیان در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا ماجرای ناپدید شدن «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودیِ منتقد آل سعود می‌توان باعث نزدیک شدن ریاض به تهران شود یا نه، گفت: «عربستان سعودی طی سال‌های گذشته از سیاست های ضد ایرانی آمریکا از جمله تحریم‌ها حمایت کرد و دست به کشتار مسلمانان در منطقه زد».

وی ادامه داد: «عربستان سعودی طی سال‌های گذشته نقش غیر سازنده‌ای در منطقه داشته است؛ در عراق و سوریه از گروه‌های تروریستی حمایت کرده است».

معاون رئیس مجلس ایران در امور بین‌المللی گفت: «عربستان سعودی در سال‌های اخیر به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان حملات تروریستی انجام داد و ده‌ها حمله تروریستی دیگری در کشورهای مانند یمن و عراق، سوریه و لبنان انجام داده است».

امیر عبداللهیان افزود: «من معتقدم عربستان امروز دیگر عربستان آل سعود نیست، بلکه عربستان سلمان است و محمد بن سلمان [ولی‌عهد سعودی] با تندروی‌هایی که داشته، جوخه ترور و مرگ ایجاد کرده است».

در حال تکمیل ...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *