مصاحبه‌های تکراری در تمرین تیم ملی/ بولیوی خوب است، یک فیفا دی از دست دادیم، مشکلات داریم و دیگر هیچ!

11:36 - 18 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۸۷۱۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مصاحبه‌های اکثر بازیکنان تیم ملی پیش از آغاز هر تمرین شبیه به هم است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، دومین اردوی تیم ملی فوتبال ایران در راه جام ملت‌های آسیا چند روزی است آغاز شده و ملی‌پوشان کم کم تمرینات را شلوغ‌تر می‌کنند تا برای بازی روز ۲۴ مهر مقابل بولیوی آماده شوند. همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که کارلوس کی‌روش هنوز قرارداد خود را تمدید نکرده و تمرینات را پیگیری و رصد می‌کند.

در این ۳ روز که از تمرینات تیم ملی گذشته یک نکته بسیار جالب توجه بوده که پیش از این هم نمونه‌های مشابه آن را دیده بودیم، اما حالا با انسجام و شباهت بیشتری دنبال می‌شود و باعث تعجب همه شده است. مصاحبه اکثر بازیکنان تیم ملی پیش از آغاز هر تمرین که مجموع آنها شبیه به هم است و گا‌هی می‌توان کپی برابر اصل یکدیگر صحبت می‌کنند.

بازیکنان در صحبت‌های خود معمولا به چند مسئله اشاره می‌کنند. کمبود امکانات تیم ملی و کار سخت در جام ملت‌های آسیا و همچنین یک بازی «فیفا‌دی» که از دست رفته و همین مسئله ماموریت ملی‌پوشان را دشوار‌تر می‌کند و همچنین قدرت تیم بولیوی که می‌تواند یک رقیب سخت برای تیم ملی باشد.

در ادامه نگاهی به این مسئله می‌اندازیم تا به صورت مستند با این قضیه روبرو شویم:

محمدی رشید مظاهری:

بازی ما برابر بولیوی بسیار مفید بوده و این تیم در زمره تیم‌های آمریکای جنوبی است که با تیم‌های بزرگی مثل برزیل رقابت می‌کند. این تیم حریف قدرتمندی است و ما می‌توانیم از حضور این تیم کمال استفاده را برده و نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنیم.

علی قلی‌زاده:

با توجه به عملکرد تیم ملی و نتایجی که در جام جهانی کسب شد، انتظارات از تیم ملی بالاتر رفته و این مسئله طبیعی است. همه می‌خواهند در جام ملت‌ها نتیجه خوبی بگیریم، اما برای رسیدن به این مهم باید اردو‌های بیشتری برگزار کنیم و مسابقات دوستانه بهتری داشته باشیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد و نتیجه‌ای بگیریم که همه انتظار دارند.

مسعود شجاعی:

فکر می‌کنم ما همیشه زمان را از دست می‌دهیم. در زمان «فیفادی» بیشتر تیم‌ها ۲ بازی دوستانه انجام می‌دهند و ما همچنان این مشکل را داریم و یک بازی را از دست می‌دهیم و امیدوارم این شرایط بهتر شود. البته ما به این مشکلات عادت کرده‌ایم و در اردوی قبلی هم گفتم که به راحتی بسیاری از بازی‌های دوستانه را از دست می‌دهیم و با این شرایط آماده مسابقات خواهیم شد. انتظار ما این است که حداقل استاندارد‌های لازم را برای تیم ملی فراهم کنند. توپ و زمین تمرین مهم است، اما بازی‌های دوستانه خیلی می‌تواند به تیم کمک کند که ما همچنان با این معضل روبرو هستیم. اگر قرار است موفق باشیم همه باید دست به دست دهیم. مسئولین هم شرایط خوبی را برای تیم ملی مهیا کنند تا بتوانیم در جام ملت‌ها موفق ظاهر شویم. بعد از بازی‌های گروهی تیم‌هایی که به مرحله بعد در جام ملت‌های آسیا صعود می‌کنند آسان نیستند. با حداکثر بازی تدارکاتی و امکانات خوبی به مصاف ما خواهند آمد.

مهدی طارمی:

ما مشکلات زیادی داریم و هزاران بار هم این مشکلات را گفتیم، اما با جان و دل همه تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم قهرمان شویم.

علیرضا بیرانوند:

پس از جام‌جهانی، بازی با بولیوی اولین بازی است که در آزادی به میدان می‌رویم و امیدوارم هواداران به ورزشگاه آزادی بیایند و از تیم ملی حمایت کنند. قبل از جام‌جهانی هم با تیم‌هایی به این سبک بازی کردیم. آمدن این تیم‌ها به ایران سخت است، ولی حتما بازی با آنها به ما کمک می‌کند. بازی بولیوی را دیدیم که با برزیل صفر - صفر کرده و به نظرم تیم با کیفیتی است.

امید ابراهیمی:

بازی مهمی است از این نظر که بولیوی یک تیم خوب آمریکای جنوبی بوده و می‌تواند محک خوبی برای تیم‌ملی باشد. متاسفانه یک فیفادی دیگر را از دست دادیم، ولی بازی با بولیوی، چون حریف قدرتمند و خوبی است می‌تواند به ما کمک کند. امیدوارم چنین بازی‌هایی بیشتر شود تا بتوانیم به خوبی برای جام‌ملت‌های آسیا آماده شویم و در آن‌جا موفق شویم. بالاخره شرایط به شکلی است که همیشه مشکلاتی در تیم ملی وجود داشته است. چه بهتر بود که این مشکلات حل می‌شد. قبل از جام‌جهانی هم چنین مشکلاتی داشتیم، اما با تلاش و کمک بازیکنان و کادرفنی کارمان را جلو می‌بریم و با این که کشور‌های دیگر آسیایی از فیفادی استفاده می‌کنند، ما با غیرت و تلاشمان می‌توانیم موفق باشیم. البته انتظارات از تیم‌ملی به خاطر نمایش ما در جام‌جهانی بالاست، اما باید واقعیت را قبول کنیم که کارمان سخت است و تیم‌های دیگر به سختی کار می‌کنیم. به امید خدا به قهرمانی در آسیا می‌رسیم، اما کارمان بسیار سخت است.

وریا غفوری:

متاسفانه در این فیفادی یکی از بازی‌های دوستانه را از دست دادیم، اما بازی پیش رو می‌تواند به ما کمک کند. هرچه تیم ملی بازی کند به هماهنگی بهتری می‌رسیم و می‌توانیم برای جام جهانی ملت‌ها بهتر آماده شویم. به اعتقاد من بولیوی شبیه تیم‌های آسیایی است، اما بازی با هر تیمی می‌تواند برای تیم ملی خوب باشد، زیرا این فرصتی است که بتوانیم به هماهنگی برسیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *