وزارت فرهنگ دومین دستگاه برتر در صدور مجوز کسب و کارها

15:41 - 21 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۲۴۵۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان ۲۲ دستگاه پایش شده؛ توانست رتبه دوم دستگاه‌ های موفق در صدور مجوز کسب و کارها را کسب کند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در این خصوص گفت: کسب رتبه دوم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدور مجوز درگاه ملی مجوز‌های کشور در شرایطی به دست آمده که این وزارتخانه از شهریور امسال با اتصال تنها هشت سامانه اعطای مجوز از مجموع ۱۶ مجوز اعلام شده توسط هیات مقررات‌ زدایی در مرحله نخست، به درگاه ملی مجوز‌ها متصل شده است.

حامد حاجی‌ملامیرزایی افزود: اتصال ۸ سامانه مجوزدهی دیگر مربوط به سازمان‌ های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شده است که اکنون در مراحل پایانی اتصال به درگاه قرار دارند.

وی اضافه کرد: از زمان اتصال وزارت فرهنگ به درگاه ملی مجوزها، همه درخواست‌ های صدور مجوز صرفاً از طریق این درگاه، ارسال و نتیجه هر مرحله از فرآیندِ بررسی درخواست تا زمان صدور مجوز، به درخواست کننده مجوز از طریق سامانه اطلاع‌رسانی می‌ شود.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی از ارسال بیش از ۳ هزار درخواست صدور مجوز به وزارت فرهنگ به این درگاه خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تا یازدهم آذر ، ۳ هزار و ۲۹۴ درخواست صدور مجوز از طریق درگاه ملی مجوز‌ها ثبت شده که تعداد قابل توجهی از این درخواست‌ها، به صدور مجوز ختم شده است، اما به دلیل اتصال وزارتخانه از شهریور ۱۴۰۱، آمار این دسته از مجوز‌های صادر شده، در درگاه ملی مجوز‌ها قابل دسترسی نیست.

ملامیرزایی تصریح کرد: اختلاف نظر درخصوص تعریف مجوز‌های دارای ماهیت محتوایی وزارتخانه به عنوان مجوز‌های کسب و کار از طریق رایزنی دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

ملامیرزایی با بیان اینکه در آینده نزدیک فعالیت صدور همه ۳۵ بخش مجوز وزارت فرهنگ در درگاه ملی مجوز‌های کشور امکان‌پذیر خواهد بود، تصریح کرد: درگاه ملی مجوز‌های کشور، سامانه جامعی است که با هدف حداکثری شفافیت، عدالت و ارتقاء بهره‌ وری برای بهبود محیط کسب و کار طراحی شده است.

براساس این گزارش با توجه به قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار مصوب و پیرو مصوبات هیات مقررات‌ گذاری، در مرحله اول ۱۶ مجوز و در مرحله دوم ۱۹ مجوز از مجوز‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مجوز‌های کسب و کار تعیین شده است که درخواست و صدور آن‌ها، فقط از طریق درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی www.mojavez.ir انجام می‌ شود.

گفتنی است، بر اساس اعلام آخرین آمار‌های منتشر شده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان ۲۲ دستگاه پایش شده رتبه دوم دستگاه‌ های موفق در صدور مجوز کسب و کار‌ها را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *