وزارت دفاع روسیه: ۱۰ اسیر جنگی روسی بی‌رحمانه توسط ارتش اوکراین به قتل رسیدند

18:46 - 27 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۹۰۳۵
وزارت دفاع روسیه از به قتل رسیدن بیش از ۱۰ اسیر جنگی ارتش روسیه به شکل بی‌رحمانه‌ای توسط ارتش اوکراین خبر داد.

خبرگزاری میزان_ امروز تصاویری از شکنجه و به‌رگباربستن ۱۰ نظامی ارتش روسیه در شهرکی در جمهوری خلق دونتسک که به تازگی به کنترل نیروهای اوکراینی درآمده، منتشر شد و وزارت دفاع روسیه به تایید صحت این تصاویر و فیلم‌ها پرداخت.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از ۱۰ نظامی روس با بی‌رحمی تمام با شکنجه و شلیک نیروهای ارتش اوکراین کشته شدند. زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و سرسپردگانش باید درمقابل دادگاه تاریخ پاسخگو باشند، بابت شکنجه روس‌ها و اوکراینی‌ها و قتل اسرای جنگی.

در ادامه این بیانیه همچنین تأکید شد: «قتل عمدی و روشمند بیش از ۱۰ نظامیِ اسیر روس با شلیک گلوله به سر توسط عناصر منحطِ نیروهای مسلح اوکراین را نمی‌توان «استثنایی غم‌انگیز» در برابر پیشینه ادعایی رژیم کی‌یف به رعایت حقوق اسرای جنگی، ارائه کرد.

طبق گفته وزارت دفاع روسیه «قتل وحشیانه اسرای جنگی روسیه نخستین و تنهاترین جرایم جنگی نیست، بلکه رویه عادی نیروهای مسلح اوکراین است که رژیم کی‌یف نیز فعالانه از آن دفاع می‌کند و حامیان غربی آن نیز توجهی به آن ندارند.

«والری فادیِف»، رئیس شورای حقوق بشر روسیه هم تأکید کرده که ویدئوی شکنجه و قتل اسرای جنگی روسیه را برای سازمان‌های بین‌المللی ارسال خواهد کرد و خواستار تحقیق درباره این جنایت جنگی خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *