رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استفاده از سلاح بیولوژیک در جنگ یمن/ سعودی‌ها به آمریکا و اروپا التماس می‌کنند تا دست خالی از یمن خارج نشوند/ تجاوز نظامی عربستان به یمن راه به جایی نخواهد برد

8:21 - 07 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۸۱۲۱
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: یقین باید دانست در جنگ‌هایی که آمریکا و انگلیس در آن دخالت دارند، حتما از صلاح‌های بیولوژیک استفاده می‌شود، در جنگ ایران و عراق نیز از این حربه استفاده کردند.
یمناحمد بخشایش‌اردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به روند جنگ ائتلاف سعودی با مردم مظلوم یمن اظهار داشت: مردم یمن روحیه خاصی دارند و بسیار مقاوم هستند.
 

وی ادامه داد: روحیه مقاومت مردم یمن را از وقتی، دو یمن شمالی و جنوبی از هم جدا شدند و زمانی‌که دوباره با هم متحد شدند و بعد از اینکه حوثی‌ها روی کار آمدند و بعد از آن که عبد رب منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن همان نخست وزیر محبوب عربستان سعغودی کنار رفت را شاهد بوده‌ایم.
 
این استاد دانشگاه تاکید کرد: طبیعی است که عربستان سعودی به‌خاطر نفت و همچنین موقعیت استراتژیک باب المندب هیچگاه دست از یمن نمی‌کشد و همواره می خواهد این کشور را به‌عنوان حیاط خلوت، در مشت داشته باشد. باب المندب از این رو برای آنها اهمیت دارد که اگر روزی تنگه هرمز بسته شد از طریق این تنگه برای تجارت و فروش نفت استفاده کنند.

کارشناس مسائل غرب اسیا تصریح کرد: ۴ سال است که عربستان جنگ ناجوانمردانه‌ای را با مردم مظلوم یمن آغاز کرده است، از این سو هم می‌بینیم که نیروی مقاومت در منطقه خاورمیانه بشکل گرفته است و کشورهای منطقه دیگر زیر بار زور نمی‌روند. 
 
بخشایش‌اردستانی اضافه کرد: یمنی‌ها در طول چهار سال جنگ با ائتلاف سعودی، پیشرفت های بسیاری در زمینه دفاعی و موشکی داشته اند؛ ائتلاف سعودی درحمله به یمن بیشتر از طریق بمباران هوایی عمل می‌کند اما مردم و نیروی مقاومت یمنی هم اخیرا حملات موشکی و پهپادی قوی به خاک عربستان داشته اند.

وی تصریح کرد: یقین باید دانست در جنگ‌هایی که آمریکا و انگلیس در آن دخالت دارند، حتما از صلاح‌های بیولوژیک استفاده می‌شود، در جنگ ایران و عراق نیز از این حربه استفاده کردند. بروز بیماری‌های خاص واگیر دار در یمن  بکارگیری سلاح‌های بیولوژیک را نشان می ‌هد.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: عربستان سعودی در این تجاوز نظامی به مردم مقاوم یمن راه به جایی نمی‌برد و باید هرچه سریعتر دست از اشغالگری خود در خاک یمن را بردارد. مردم یمن با تمام وجود بهای استقلال دوباره را می‌پردازند. آنها دنبال صلح شرافت‌مندانه هستند و اگر سعودی‌ها آماده خروج از یمن باشند، این اقدام عملی است.

بخشایش اردستانی عنوان کرد: سعودی‌ها به آمریکا و اروپا التماس می‌کنند تا بعد از ۴ سال دست خالی از یمن خارج نشوند همچنین افراد نفوذی‌شان در دولت جدید یمن حضور داشته باشند.

وی افزود: عربستانی‌ها در ابتدا شرایط سختی برای مذاکرات و انجام صلح با یمنی‌ها قرار داده بودند مثلا می‌گفتند،حوثی‌ها باید صلاح‌شان را روی زمین بگذارند و از صنعا خارج شوند  و دیگر این موارد را نمی‌گویند که معلوم می‌شود آن‌ها در یاس فرورفته‌اند. 
 
کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان تاکید کرد: به هر صورت عربستان بی علاقه نیست تمام یمن را از بین برود، ولی مردم یمن این اجازه را به عربستان نمی‌دهند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *