"هند" برای کاهش واردات نفت به سوخت های زیستی روی آورد

22:23 - 21 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۳۶۵۴
هند به عنوان سومین وارد کننده بزرگ نفت خام به دنبال افزایش قیمت این فرآورده در بازارهای جهانی، در نظر دارد بخشی از نیاز این کشور به انرژی را از طریق سوخت زیستی تامین کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، روزنامه فیننشال اکسپرس با اشاره به اینکه حدود 80 درصد از نیاز هند به نفت از خارج تامین می شود افزود:این کشور قصد دارد به تدریج ظرفیت تولید سوخت های زیستی خود را افزایش می دهد.

نارندرا مودی نخست وزیر هند چندی پیش درسخنانی به مناسبت روز جهانی سوخت طبیعی در دهلی نو گفت که هند قصد دارد با جایگزینی سوخت طبیعی و یا زیستی 120 میلیارد روپیه (1.36 میلیارد یورو) در هزینه واردات سوخت تا سال 2022 صرفه جویی کند.

وی افزود: هند قصد دارد 12 پالایشگاه سوخت های زیستی از محصولاتی مانند پوشال زراعتی، زباله های گیاهی و زباله های جامد شهری به ارزش 100 میلیارد روپیه احداث کند.

وی افزود: سوخت های طبیعی می توانند وابستگی به نفت خام را کاهش دهد، به یک محیط زیست سالم تر کمک کند و باعث افزایش درامد کشاورزان و اشتغالزایی شود.

نخست وزیر هند اظهار کرد ساخت پالایشگاه های سوخت طبیعی 150 هزار شغل ایجاد می کند.

وی افزود:هند از امضا کنندگان توافق اقلیمی پاریس قصد دارد تولید کربن خود را از طریق افزایش مخلوط اتانول، یک محصول فرعی شکر، در بنزین تا 10 درصد در سال 2022 و 20 درصد تا سال 2030، کاهش دهد.

وی افزود:در سالجاری ارسال اتانول به فروشندگان سوخت در هند به 1.41 میلیارد لیتر افزایش یافته است. این مقدار در سال 2013-14 حدود 380 میلیون لیتر بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *