نمایندگان و مسئولان دولتی، «اسامی» را بدهند تا به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال کنیم

13:31 - 17 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۲۹۱۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس گفت: آقایانی که به عنوان نمایندگان مجلس ادعا‌هایی را مطرح کرده‌اند اسامی آن افراد را به ما بدهند همچنین از دولت هم می‌خواهیم اسامی آن افرادی که نام برده است را به ما بدهند تا ما در اسرع وقت این موضوع را به هیئت نظارت رفتار نمایندگان ارجاع دهیم.
نمایندگان و مسئولان دولتی، «اسامی» را به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال کنندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، علی لاریجانی در پایان اظهارات موافقین و مخالفین استیضاح علی ربیعی در جلسه علنی امروز چهارشنبه ۱۷ مرداد مجلس شورای اسلامی گفت: برخی اظهارات در این جلسه مطرح شد که دوستان می‌توانستند برخی از آن مطالب را عنوان نکنند چرا که بعضی از آن‌ها درست هم نیست.

وی افزود: همچنین طبق نامه‌ای که آقای ربیعی در زمان اظهارات خود به بنده دادند و گفتند که برای شرکت مس صادر شده است باید بگویم برای شرکت ملی مس نیست و برای بهزیستی راهور صادر شده است. در این نامه آمده است که بر اساس خبری آقای پورابراهیمی رایزنی می‌کند تا فلان فرد رئیس اداره بهزیستی راهور شود.

لاریجانی تاکید کرد: معتقدم اسم بردن از افراد در این جلسه بسیار غلط بود لذا از دولت و آقای ربیعی خواهش می‌کنم که چنین اظهاراتی را مطرح نکنند علی الخصوص موضوعی که گفتند فردی آمده و از وی درخواست پول کرده است. ما از آقای وزیر می‌خواهیم تا اسامی این افراد را به ما بدهد تا این موضوع را به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال کنیم تا این مسئله در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد. ما این اسامی را از مجلس اعلام می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید اظهارات مبهم در مجلس مطرح شود گفت: من در مدتی که با آقایان نمایندگان کارکرده ام دیده ام که ممکن است نمایندگان رایزنی درباره موضوعی داشته باشند یا بگوند فلان فرد را در سمتی بگذارید که این متعارف است، اما این حرف را تا به حال ما نشنیده بوده ایم همچنین ممکن است گفته شود برای بهزیستی منطقه ای، پولی منابعی تزریق شود، اما اینکه پولی به یک فرد داده شود را نشنیده ایم نباید این حرف‌ها گفته شود تا فضای کشور و مجلس ملتهب شود.

وی خطاب به نمایندگان نیز گفت: آقایان و نمایندگان هم در اظهارت خود فضا را تیره و تار نشان ندهند لذا بنده خواهش می‌کنم آن آقایانی که به عنوان نمایندگان مجلس ادعا‌هایی را مطرح کرده اند اسامی آن افراد را به ما بدهند همچنین از دولت هم می‌خواهیم اسامی آن افرادی که نام برده است را به ما بدهند تا ما در اسرع وقت این موضوع را به هیئت نظارت رفتار نمایندگان ارجاع دهیم تا این مسائل بررسی شود و این موضوعات اعلام شود.

لاریجانی بیان داشت: معتقدم اینگونه حرف‌ها درجلسه استیضاح خوب نبود واین جلسه می‌توانست بهتر از این‌ها برگزار شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *