"متکدیان" از شهر هرات جمع‌آوری می‌شوند

10:42 - 19 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۲۴۹۲
رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرات گفت: با متکدیان در شهر هرات برخورد شده و بزودی همه آنها از سطح شهر جمع آوری می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، عبدالقیوم افغان رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با اشاره به افزایش تکدی‌گری در مرکز شهر هرات گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی افراد در هرات کودکان بی سرپرست را جمع کرده و بصورت سازمان یافته در شهر گدایی و مزاحمت گسترس می‌یابد.

وی افزود: معتادان، کودکان بی سرپرست، اتباع خارجی و گدایان حرفه ای مشغول این کار در هرات هستند.

افغان تاکید کرد: مدتی است که گروه‌های مختلف تکدی گر در هرات افزایش یافته و این خود سبب مزاحمت برای شهروندان هرات شده و در برخی ازموارد این افراد از مغازه ‌ها و منازل مسکونی سرقت می‌کنند.

 

رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرات گفت: اداره کاروامور اجتماعی هرات در نظر دارد تا پس از شناسایی این افراد در شهر هرات به زودی آنها را جمع اوری کرده و تکدی گرهای داخلی را در منطقه ای دیگر تحت پوش خود قرار خواهند داد و تکدی گران خارجی را نیز پس از تشخیص انها به کشورهای خودشان انتقال خواهند داد .

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نیز تاکید کرد: در یک برنامه مشترک میان اداره محلی هرات و اداره کارو امور اجتماعی افراد نیازمند و کودکان زیر پوشش بهزیستی شناسایی و جمع آوری خواهند شد.

به گزارش فارس، آمار نشان می‌دهد که در جریان سالهای اخیر و با ورود آوارگان داخلی به هرات؛ شمار گدایان در این شهر افزایش یافته است.

/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *