دیدار امیرعبداللهیان با رئیس دولت انتقالی جمهوری مالی

8:08 - 02 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۲۸۹۷
وزیر امور خارجه با رئیس دولت انتقالی جمهوری مالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری میزان - «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه در ادامه دیدار با مقام‎های سیاسی و اقتصادی جمهوری مالی، بعد از ظهر سه شنبه با «آیسمی گویتا»، رئیس دولت انتقالی جمهوری مالی دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و برخی مسائل بین المللی گفت‌وگو کرد.

«امیرعبداللهیان» در این دیدار ضمن تشریح توافقات حاصله جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با جمهوری مالی در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های جامع دو کشور، بر عزم جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه همکاری با دولت مالی به ویژه در سه زمینه اقتصادی- تجاری، دفاعی و علمی - فن آوری تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با تقدیر از تلاش‌های دولت مالی در مبارزه با جریانات تروریستی، تجربیات کشورمان در مبارزه با جریانات تروریستی منطقه ای نظیر داعش را تشریح و تاکید کرد: ملت ایران علی‌رغم تحمل تحریم‌های ظالمانه و گسترده، توانست مسیر حراست از استقلال سیاسی و پیشرفت‌های علمی و اقتصادی خود را با موفقیت ادامه دهد.

«گویتا» نیز در این دیدار، با استقبال از توافقات حاصله بین دو کشور جهت تقویت همکاری‌های اقتصادی، دستاوردهای ملت ایران در مقابله با تحریم‌های ظالمانه و کسب جایگاه مهم سیاسی و اقتصادی ملت ایران در عرصه منطقه ای و جهانی را الگویی برای ملت مالی جهت مبارزه با زیاده خواهی‌های برخی دولت‌های خارجی دانست و مدیریت موفق سیاسی مسئولین ایرانی در هدایت جریان رشد اقتصادی و علمی کشور را ستود.

رئیس دولت انتقالی مالی در پایان خواستار تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های اقتصادی - تجاری و علمی دو کشور شد و بر آمادگی «باماکو» برای میزبانی از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *