رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سنگ پای قزوین مجموعه‌ای از اشعار منظوم طنز

12:15 - 11 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۱۰۱۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
کتاب "سنگ پای قزوین" گزیده‌ای از آثار طنز منظوم حوزه هنری قزوین به همت مرکز آفرینش ادبی مراکز استان‌ها منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، کتاب "سنگ پای قزوین" گزیده‌ای از آثار طنز منظوم حوزه هنری قزوین به همت مرکز آفرینش ادبی مراکز استان‌ها منتشر شد.

این کتاب مجموعه شعر‌هایی در ژانر طنز و فکاهه است که طی حدود سه سال از فعالیت کارگاه و محافل طنز حوزه هنری استان قزوین با نام "سنگ پای قزوین" تا پایان سال ۱۳۹۵ توسط مهران حسینی گردآوری شده و به زیور طبع درآمده است.

سنگ پای قزوین مجموعه‌ای از اشعار منظوم طنز///////////////////////پنجشنبه

به دلیل شاعران متعدد و جوان کتاب سنگ پای قزوین نمی‌توان از آن انتظار داشت قلمی یک دست داشته باشد و آثار آن در یک سطح باشد به همین دلیل در هنگام مطالعه اشعار این کتاب با فراز و فرود‌هایی رو به رو خواهید شد.

برخی اشعار این کتاب به زبان محلی سروده شده است. البته گویش قزوینی یکی از لهجه هایی است که مانند اصفهانی، یزدی و شیرازی بالذات قابلیت طنز فراوانی در خود نهفته دارد و اصطلاحات، ضرب المثل ها، متل‌ها و حتی نحوه ادای جملاتش مؤید این مطلب است.

سنگ پای قزوین مجموعه‌ای از اشعار منظوم طنز///////////////////////پنجشنبه

مهران حسینی در مقدمه کتاب آورده است: بدیهی است که شعر طنز در مقابل شعر جد یا غیر طنز به مثابه پزشک متخصص در برابر پزشک عمومی است و بار‌ها برای این کمترین به اثبات رسیده که افراد در محکی کوتاه از خود فی الفور به این ارزیابی می‌رسند که آیا توان قلمشان در طنزنویسی به حد لازم برای ادامه مسیر هست یا نه. بنابراین، باید اذعان کرد تعدد طنزپرداز در حال حاضر کم است و تلاش ما در این راستا شکل گرفت که بر این تعدد، به لحاظ کمّی و کیفی، بیفزاییم که تا حدی موفق بودیم.

ایجاد ارتباط با سایر استانها، شرکت در جشنواره‌های مختلف طنز، کسب رتبه در آن‌ها و ... بخشی از تلاش‌هایی است که تا کنون صورت پذیرفته است، اما همچنان راه درازی پیش روست.


برچسب ها: ضرب المثل ها

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *