وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: در مذاکرات پیشنهادی برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران نداشتیم

23:22 - 24 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۱۶۸۵
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که در مذاکرات هسته‌ای پیشنهادی برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران نداشته‌اند و رئیس‌جمهور این کشور معتقد است تحریم‌های خارج از چارچوب توافق مورد بحث نیست!

خبرگزاری میزان_ وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام این که دیدگاه های خود را در مورد متن اروپایی توافق هسته‎ای با ایران مستقیماً ارائه خواهند کرد، در ادامه اضافه کرد: دیپلماسی بهترین راه برای ایجاد محدودیت بر برنامه هسته‌ای ایران است. اگر ایران بازگشت به توافق هسته‌ای را نپذیرد، ما دوباره برای مسیر تحریم‌ها آماده هستیم.

وزارت خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد: تنها راه بازگشت به توافق هسته‌ای به کنار گذاشتن ایران از خواسته‌های خارج از توافق مربوط است. نظر خود را در مورد پیشنهاد اروپا به طور شفاف ارائه خواهیم کرد و به محض اینکه ایران پایبندی خود را به آن اعلام کرد، به توافق برمی گردیم و آنچه در پرونده هسته‌ای ایران قابل مذاکره است تکمیل شده است و ما موضع خود را که به اروپایی‌ها تحویل داده‌ایم فاش نمی‌کنیم.

در ادامه وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که هیچ برنامه‌ای برای کاهش یا تعلیق تحریم‌های اعمال شده علیه ایران که مرتبط با پرونده هسته‌ای این کشور نیست، نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: ما در مذاکرات هسته‌ای پیشنهادی برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران نداشتیم و رئیس‌جمهور معتقد است تحریم‌های خارج از چارچوب توافق مورد بحث نیست.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود ضمن اعلام این که زمان آن فرا رسیده است که ایران از خواسته‌هایی که هیچ ارتباطی با توافق هسته ای ندارد صرف نظر کند، اضافه کرد: موضوعاتی وجود دارد که ایرانی‌ها روی میز گذاشته‌اند که مربوط به توافق هسته‌ای نیست و باید سازوکاری برای راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای ایران وجود داشته باشد.

این وزارت خانه ایالات متحده همچنین مدعی شد: ما به ایران پیشنهاد لغو تحریم‌های مربوط به سپاه پاسداران را ندادیم. اگر ایران می‌خواهد سپاه پاسداران را از فهرست تروریسم آمریکا حذف کند، باید رفتار و فعالیت‌های خود را تغییر دهد. ایران این فرصت را دارد تا به ما و جهان ثابت کند که متعهد به بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *