با ورود دستگاه قضا یک شرکت تولیدی دانش بنیان در قزوین احیا شد

8:19 - 14 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۴۰۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرعامل «شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان»، گفت: با کمک دستگاه قضا و پیگیری جدی دادگستری‌های استان قزوین و شهرستان بویین زهرا «شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان» احیا و به چرخه تولید بازگشت و برای بیش از 130 نفر اشتغالزایی شد.

خبرگزاری میزان - دستگاه قضایی به رغم اینکه در حوزه صنعت و تولید وظیفه مستقیم ندارد، اما در راستای تحقق شعار سال، سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و احیای حقوق عامه در این حوزه ورود جدی داشته است و تاکنون با اقدامات به هنگام قوه قضاییه بخش قابل‌توجهی از موانع تولید برداشته شده و از مسائل و مشکلات تعداد بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران گره‌گشایی شده است.

مساعدت و کمک در جهت رفع مشکلات شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان پس از چند سال تعطیلی و بازگشت به کار نیروی کار آن از سایر اقدامات اخیر قوه قضاییه در راستای حمایت، مانع زدایی از تولید و اشتغال‌زایی است که بهانه‌ای شد تا تحریریه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با مدیرعامل این شرکت پیرامون مشکلات و عوامل تهدیدکننده فعالیت این کارخانه تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی گفت‌وگویی را ترتیب دهد.

سالن تولید «شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان»

سید محمد واحدی مدیرعامل «شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان» در گفت وگو با میزان، در رابطه با ورود دادگستری استان قزوین و شهرستان بویین زهرا جهت احیا این واحد تولیدی،  اظهارکرد: شرکت تولیدی شایسته سازان مهر ایرانیان در سال 1390 با تولید «گرانول گیاهی و ظروف یکبار مصرف گیاهی» به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه تولید ظروف یکبار مصرف «شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهرایرانیان» بر پایه نشاسته ذرت است، افزود: این شرکت دومین تولید کننده این ظروف در کشور است.

واحدی با اشاره به اینکه تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی بر پایه نشاسته ذرت در «شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهرایرانیان» به منظور جلوگیری از مصرف بی رویه مواد گرانبهای نفتی کشور بوده است، گفت: علاوه بر این این نوع ظروف یکبار مصرف از ورود آنزیم‌های شیمیایی به بدن  جلوگیری می‎کند و تخریب پذیری و بازگشت به طبیعت سریع دارند. 

مدیرعامل شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان، ادامه داد: این کارخانه تولیدی با همکاری 30 نفر نیروی مستقیم و بیش از یکصد نفر نیروی غیر مستقیم شامل نیروهای «حمل و نقل، بازار یابی، پخش و توزیع» سالانه 3 هزار تن ظروف یکبار مصرف و 15 هزار تن گرانول گیاهی تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه تقریبا به 80 درصد ظرفیت تولید سالانه در کارخانه رسیده ایم. افزود: تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی بر پایه نشاسته ذرت، کاری نو و دانش بنیان است و به دلیل اینکه هنوز شناخته شده نبود پس از شروع تولید کارخانه، فروش محصولات به حد نصاب نرسید.

انبار محصولات «شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان»

واحدی با اشاره به استفاده از تسهیلات بانکی برای تولید محصولات «شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان»، افزود: با افزایش هزینه تهیه مواد اولیه و سرمایه در گردش و عدم درآمدزایی و توان پرداخت اقساط بانک، موجبات تعطیلی این شرکت فراهم شد.

مدیرعامل شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان، افزود: با اقدام به توقیف کارخانه و ماشین آلات از سوی بانک در سال 1399 این شرکت تعطیل و تمامی نیروی کار آن بیکار شدند.

وی با اشاره به موثر بودن اقدامات قوه قضاییه برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل بدهی بانکی، گفت: سال 1399 پس از دوندگی‌های بی نتیجه موضوع در دادگستری شهرستان بویین زهرا مطرح شد و با بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب وقت شهرستان از کارخانه تعطیل و ارائه گزارش به ستاد مقاومتی استان قزوین در نهایت در 1399/12/25 اجازه بازگشایی مجدد کارخانه با دستور قضایی داده شد و از ابتدای سال 1400 کارخانه با همت دستگاه قضا به چرخه تولید بازگشت.

واحدی بیان کرد: با احیا «شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهرایرانیان» و اشتغال نیروی کار و احتساب جمعیت حدود 300 نفری کارکنان و خانواده‌های آنان و بازگشایی مراکز فروش محصولات این واحد تولیدی به دلیل کم برخورداری شهرستان بویین زهرا این شهرستان شاهد شکوفایی قابل توجهی بود.

مدیرعامل شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهرایرانیان، همچنین اضافه کرد: انجام 2 ازدواج و صاحب فرزند شدن چند خانواده کارگران از کمترین برکات احیا این واحد تولیدی به لطف خداوند و با همت دستگاه قضایی بوده است.

بیشتر بخوانید:

با ورود دستگاه قضا از تعطیلی یک واحد تولیدی در شهرستان آبیک و بیکاری بیش از ۱۵۰ نفر جلوگیری شد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری احیا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *