رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

با ورود دستگاه قضا از تعطیلی یک واحد تولیدی در شهرستان آبیک و بیکاری بیش از 150 نفر جلوگیری شد

7:34 - 18 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۷۹۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرعامل، صنایع کارتن‌سازان سارا کاسپین، گفت: با ورود دادگستری کل استان قزوین و همت دادستانی شهرستان آبیک از تعطیلی «صنایع کارتن‌سازان سارا کاسپین» آبیک و بیکاری بیش از 150 نفر نیروی کار آن جلوگیری شد.

خبرگزاری میزان - قوه قضاییه در راستای جهش تولید و تحقق شعار سال موسم به «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» به رغم وظیفه در حوزه تولید در راستایی جلوگیری از «تضییع حقوق عامه» با رفع موانع تولید در زمینه بازگشت به چرخۀ تولید کارخانجات تعطیل و نیمه فعال و احیای آنها، با حکم قضایی اقدامات موثری صورت داده است.

چرخ تولید «صنایع کارتن‌سازان سارا کاسپین» شهرستان آبیک استان قزوین که توسط یک بانوی کار آفرین مدیریت می شود در راستای همین سیاست‌ها و با همت دستگاه قضا، از ریل تولید خارج نشد و به تولید ادامه داد، بر همین اساس تحریریه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با یاسمن فرزانه مدیرعامل این واحد تولیدی گفت‌وگویی به شرح ذیل ترتیب داده است.

سالن تولید «صنایع کارتن‌سازان سارا کاسپین»

یاسمن فرزانه مدیرعامل «صنایع کارتن‌سازان سارا کاسپین» شهرستان آبیک استان قزوین در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با ورود دادستانی شهرستان آبیک برای رفع مشکلات این واحد تولیدی اظهار کرد: در ماه‌های پایانی سال 1400 حساب‌های بانکی متعلق به «مجتمع صنایع کارتن‌سازان سارا کاسپین» به دلیل عدم توانایی مالی جهت پرداخت تسهیلاتی که از یکی از بانک‌های شهرستان آبیک دریافت کرده‌ بود مسدود شد.

وی افزود: در آن مقطع زمانی با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید نوروز و لزوم پرداخت حقوق و مزایای پرسنل، کارخانه در شرایط بحرانی قرار گرفته و مشکلات مالی موجود «صنایع کارتن‌سازان سارا کاسپین» را در آستانه تعطیلی قرار داده بود.

انبار محصولات تولیدی «صنایع کارتن‌سازان سارا کاسپین»

مدیرعامل «صنایع کارتن‌سازان سارا کاسپین» ادامه داد: بر همین اساس توسط رئیس هیئت مدیره این واحد تولیدی به دادستانی شهرستان آبیک مراجعه و طرح مشکل شد که بلافاصله با همت و رایزنی دادستانی شهرستان آبیک با نمایندگان بانک و مدیران شرکت جلساتی در محل دادستانی این شهرستان ترتیب داده شد و در نهایت با ارسال نامه به سرپرستی بانک مربوطه در استان قزوین مشکل این واحد تولیدی مرتفع و از تعطیلی کارخانه و بیکاری حدود 150 نیروی کار فعال «صنایع کارتن‌سازان سارا کاسپین» جلوگیری شد.

فرزانه با بیان اینکه «صنایع کارتن‌سازان سارا کاسپین» به صورت روزانه  5 الی 7 هزار متر مربع «کارتن بسته‌بندی» و 25 تا 30 هزار قطعه «ورق کارتن» تولید می کند، افزود: تعطیلی این کارخانه تاثیر منفی در بحث بسته بندی محصولات در سطح استان و شاید در سطح کشور نیز خواهد داشت.

حمل ونقل محصولات «صنایع کارتن‌سازان سارا کاسپین»

وی افزود: 75 نفر به صورت مستقیم در بخش‌های اداری و تولیدی و حدود 30 راننده در بحث انتقال محصولات تولیدی به فروشندگان با «صنایع کارتن‌سازان سارا کاسپین» همکاری دارند که با در نظر گرفتن نیروی که محصولات کارخانه را در بازار عرضه می کنند مجموعاً بیش از 150 نفر نیرو به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این واحد تولیدی همکاری دارند.

مدیرعامل مجمع صنایع کارتن‌سازان سارا کاسپین با اشاره به اهمیت ورود قوه قضاییه به بحث تولید و حمایت از واحدهای تولیدی، اضافه کرد: با توجه به اینکه بحث تولید به طور مستقیم با ایجاد اشتغال در کشور مرتبط است حمایت دستگاه قضا از واحدهای تولیدی در توسعه اشتغال، بهبود وضعیت معیشتی مردم، ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و در نهایت اقتصاد کشور اهمیت بسزایی دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *