پنجمین جلسه «شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه» امروز برگزار شد

12:44 - 30 تير 1397
کد خبر: ۴۳۷۸۶۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
پنجمین جلسه «شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه» امروز شنبه ۳۰ تیر با حضور روسای قوا و همه اعضاء برگزار شد.

///به گزارش گروه سیاسی ، پنجمین جلسه «شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه» امروز شنبه ۳۰ تیر با حضور روسای قوا و همه اعضاء برگزار شد.

در این جلسه پس از بررسی گزارش رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص وضع نقدینگی، مقرر شد مطالبات بانک مرکزی از شرکت‌های تعاونی و مؤسسات غیرمجاز در کوتاه مدت براساس روش‌های مصوب تصفیه شود.

در خصوص تصفیه دیون بانک‌ها به بانک مرکزی نیز در دوره زمانی محدود و با نظارت هیئتی متشکل از نمایندگان سه قوه تصمیماتی اتخاذ گردید تا بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی پرداخت شود.

همچنین براساس مصوب جلسه، وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است تمام یا بخشی از سهام و دارایی‌های تحت مالکیت دولت را در چارچوب روش‌های جاری یا در قالب «صندوق سرمایه‌گذاری معامله‌پذیر» با مکانیزم‌های تشویقی و با رعایت سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در بورس واگذار نماید.

جلسه قبلی شورای مزبور، روز شنبه شانزدهم تیرماه با پیشنهاد‌هایی در جهت «توسعه اشتغال»، «رونق تولید و بازار سرمایه» و «هدایت نقدینگی» برگزار شد.

«شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه» شورایی ۱۲نفره متشکل از رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس، معاون اول قوه قضاییه، دادستان کل کشور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، است.

بیشتر بخوانید: ستاد مقابله‌ با جنگ تحمیلی اقتصادی کجاست؟/ فرماندهان اقتصادی چه می‌کنند؟ 

برای دیدن تصاویر جلسه امروز «شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه» اینجا را کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *