چالش شیرین سرمربی استقلال در خط حمله؛ زوج کاوه - شهباز با انگیزه‌های طلایی

0:02 - 02 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۶۷۸۶۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
دو مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال با انگیزه‌های فراوانی به این تیم بازگشته‌اند، انگیزه‌هایی که می‌تواند کمک بزرگی به سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان باشد.

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال استقلال با وجود عملکرد پرانتقادی که در فصل نقل و انتقالات تابستانی داشته و همچنان ضعف‌های آشکاری تا رسیدن به یک ترکیب کامل و کم نقص دارد، اما در خط حمله تیمی بسیار غنی و پرمهره است و این کار را برای سرمربی آبی‌پوشان در چینش نفرات هجومی راحت‌تر و منعطف‌تر خواهد کرد.

در حال حاضر استقلال در خط حمله خود ارسلان مطهری، کوین یامگا، آرمان رمضانی، پیمان بابایی، سجاد شهباززاده و کاوه رضایی را در اختیار دارد. از طرفی رضا میرزایی، امیرعلی صادقی و محمد محبی (احتمالی) هم در اختیار استقلال خواهند بود تا سرمربی پرتغالی درباره آنها و حساب کردن روی توانایی‌هایشان تصمیم گیری کند.

از بین نفرات حاضر در این فهرست سجاد شهباززاده و کاوه رضایی نام‌های خاص‌تری هستند. دو مهاجم سابق استقلال که با درخشش در پیراهن این تیم خاطرات خوشی در ذهن هواداران بر جای گذاشته‌اند و حالا پخته‌تر از قبل و با انگیزه‌های بالا و خاص خود به استقلالی که عنوان قهرمان فوتبال ایران را یدک می‌کشد بازگشته‌اند. البته این اولین باری نیست که کاوه و سجاد زوج یکدیگر خواهند شد زیرا سال‌های قبل و در تیم سایپا با یکدیگر همبازی و زوج خط حمله نارنجی‌پوشان بوده‌اند. قصد داریم در این مطلب نیم‌نگاهی به دوران حضور این دو مهاجم در استقلال و انگیزه هایشان از بازگشت به جمع آبی‌پوشان سخن بگوییم.

*شهباززاده به دنبال احیای خود و خاطرات گذشته

سجاد شهباززاده فصل ۹۴-۹۳ از سایپا به استقلال آمد و زیر نظر امیر قلعه‌نویی کارش را شروع کرد، او فصل ۹۵-۹۴ هم با پرویز مظلومی در استقلال بود، اما به هوای لژیونر شدن به آلانیا اسپور ترکیه رفت که کاملا ناموفق بود و پس از یک فصل دوری از آبی‌ها، دوباره برای فصل ۹۷-۹۶ و کار با علیرضا منصوریان به استقلال برگشت که این بار عملکرد ناموفقی داشت و پس از آمدن وینفرد شفر در فهرست مازاد این تیم جای گرفت و به قطر رفت تا تجربه منفی دیگری از لژیونر بودن کسب کند.

پس از ۴ فصل بازی در سپاهان و کسب عنوان آقای گلی لیگ بیستم با ۲۰ گل، حالا شهباززاده پرقدرت به استقلال برگشته تا با بازی در پست تخصصی خود قابلیت‌هایش را نشان داده و برای هواداران استقلال خاطرات خوبی بر جای بگذارد. شهباززاده به جز یکی دو اردو هیچگاه شانس حضور در تیم ملی را به دست نیاورد و با وجود بازی در استقلال و سپاهان تا به حال فاتح لیگ برتر و جام حذفی نشده است و در تلاش است با کسب جام در اسقلال، چهره ماندگاری از خود به ثبت برساند.

*کاوه رضایی و بلیت جام جهانی با استقلال

کاوه رضایی فصل ۹۶-۹۵ و هنگامی که علیرضا منصوریان سرمربی آبی‌ها بود از ذوب‌آهن به این تیم آمد و با زدن ۱۳ گل در یک فصل که یکی از آنها گل معروفش در دربی ۸۵ (استقلال ۳ - پرسپولیس ۲ | بهمن ۱۳۹۵) بود، حسابی در بین هوادارن استقلال محبوب شد. کاوه بعد از یک فصل حضور در استقلال و کسب نایب قهرمانی لیگ شانزدهم، راهی فوتبال بلژیک شد و پس از ۵ فصل توپ زدن در باشگاه‌های شارلروآ، کلوب بروژ و اودهورلی که با فراز و نشیب‌های زیادی برایش همراه بود حالا به تیم محبوبش بازگشته تا با درخشش با پیراهن استقلال جزو مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشد.

علیرضا منصوریان بسیار علاقه داشت تا زوج کاوه - شهباز را در اختیار داشته باشد، اما شهباززاده ناگهان و در بی خبری منصوریان به ترکیه رفت و این زوج در استقلال شکل نگرفت. همچنین فرهاد مجیدی هم مایل به جذب این دو مهاجم در کنار هم بود که این اتفاق هم نیفتاد. حالا ۹ فصل از همبازی بودن سجاد شهباززاده و کاوه رضایی در سایپا گذشته و اتفاقات زیادی در این مدت برای هر دوی آنها افتاده و این دو مهاجم بطور همزمان دوباره در کنار هم و البته این بار با پیراهن استقلال توپ خواهند زد تا از عنوان قهرمانی ارزشمند فصل پیش آبی‌ها دفاع کنند. با این تفاسیر می‌توان گفت ریکاردو ساپینتو پرتغالی از این حیث بسیار خوش شانس است که دو مهاجم با انگیزه، باتجربه و آماده را در اختیار دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *