استکی: منتظر اعلام تاریخ قهرمانی آسیا هستیم/ تیم ملی بوکس تا 8 سال بیمه است

8:45 - 05 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۷۹۸۸
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سرمربی تیم ملی بوکس گفت: حضور در اردو اصول خاص خودش را دارد و هر بوکسوری باید از طریق انتخابی ها به این مهم دست پیدا کند.

علیرضا استکی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی بوکس اظهار داشت: 13 نفر را از مسابقات قهرمانی کشور به اردو دعوت کردیم و بین نفرات دوم و بوکسورهای مدنظر کمیته فنی یک دور انتخابی برگزار کردیم که از این رقابت ها هم 10 نفر جوار حضور در اردو را پیدا کردند.

وی درباره اینکه آیا دیگر بوکسوری شاسن حضور در تیم ملی را ندارد، گفت: مجددا 7 تیر ماه یک انتخابی داریم و مطمئن باشید شایسته ترین نفرات جواز حضور در تیم ملی را پیدا می کنند و از هیچ نامی به راحتی عبور نمی کنیم، اما حضور در اردو اصول خاص خودش را دارد و هر بوکسوری باید از طریق انتخابی‌ها به این مهم دست پیدا کند.

سرمربی تیم ملی بوکس درباره تقویم خالی پیش روی تیم ملی تصریح کرد: متاسفانه بازی‌های آسیایی لغو شد و بوکس در کشورهای اسلامی هم حضور ندارد. رقابت‌های قهرمانی آسیا هم که مشخص نیست در چه تاریخی برگزار می‌شود، اما برای اینکه بچه ها فرم ایده آل دور نباشند، اردو را آغاز می کنیم و فعلا چاره ای جز تمرین کردن نداریم.

وی ادامه داد: تا زمانی که تاریخ دقیق رقابت‌های قهرمانی آسیا مشخص نشود، نمی‌توانیم درباره برگزاری اردوی مشترک و ترونمنت تدارکاتی تصمیم بگیریم و همه منتظر هستیم تا ببینیم چه رویدادی در انتظار ماست.

استکی در واکنش به اینکه دوری از مسابقات کار را برای سر وزن رساندن بوکسورها دشوار می کند یا خیر، اظهار کرد: در سال‌های گذشته بوکسورها را 3 یا 4 بار سر وزن رساندیم و ثابت کردیم اینکه می‌گویند ورزشکار فقط باید 2 بار در طول سال سر وزن بیاید، فرضیه ای بیش نیست. اگر کادرفنی کارش را بلد باشد و با برنامه تمرین دهد، ورزشکار بیش از 2 بار سر وزن میرسد و بهترین عملکرد را هم ارائه می‌دهد.

سرمربی تیم ملی بوکس درباره تفاوت اوزان المپیکی با مسابقات قهرمانی آسیا تصریح کرد: باید بوکسورها را در اوزان مختلف امتحان کنم تا بتوانم بهترین نفرات را پیدا کنم. اینکه المپیک در 7 وزن برگزار می شود، دست ما نیست و باید تلاش کنیم بهترین نفرات را در این اوزان به رقابت‌های گزینشی المپیک اعزام کنیم. درست است که کار دشوار شده، اما بوکسورهای ما مرد روزهای سخت هستند.

استکی در پایان خاطرنشان کرد: به کمک مربیان استان‌های مختلف، پیشکسوتانی که در بازیکن سازی خوب عمل می‌کنند و کادرفنی تیم ملی یک تیم جوان و با کیفیت در اختیار داریم که تا 8 سال آینده بوکس ایران را بیمه کرده و انشاالله در رقابت‌های پیش رو هم بهترین عملکرد را خواهیم داشت.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *