رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انرژی، تجارت و ترانزیت از موضوعات مهم همکاری ایران و روسیه است/ احتمال لغو روادید تجار روسی

16:24 - 22 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۸۹۱۱
دسته بندی: سیاست
جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «روابط ایران و روسیه» به ریاست دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.


خبرگزاری میزان - جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «روابط ایران و روسیه» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

در این نشست، صفری با تأکید بر اهمیت پیگیری مصوبات سفرهای ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه را مسئول پیگیری توافقات و هماهنگ کننده بخش های مختلف دانست و از دستگاه های مختلف تقاضا کرد تا از طریق وزارت امور خارجه برنامه های دیدار و سفر هیئت های مختلف را پیش ببرند تا تداخل در امور و موازی کاری صورت نگیرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی روابط با روسیه را راهبردی خواند و جهش آن در طی ماه های اخیر را ملموس برشمرد، وی همچنین ادامه داد: سه بخش انرژی، تجارت و ترانزیت از موضوعات مهم فیمابین جمهوری اسلامی ایران و روسیه است که نیازمند همکاری دستگاه ها و نهادهای اجرایی مسئول است.

وی همچنین از افزایش صادرات ایران در ماه های اخیر به چین و روسیه ابزار خرسندی و خاطرنشان کرد : روسیه لیستی از نیازمندی های مورد تقاضای خود را منتشر کرده است که ایران توان صادراتی بسیاری از اقلام آن را دارد و می تواند موجب رشد چشمگیر صادرات ایران و راه حلی مناسب برای پرداخت بدهی های ایران به طرف روسی باشد.

صفری در ادامه ، از احتمال لغو روادید برای تجار روسی به منظور افزایش سرمایه گذاری، ایجاد سازوکار بانکی روبل با کشورهای هم پیمان روسیه، توافق ایجاد مسیر سبز گمرکی و بهبود روابط مالی با سفر مدیران کل بانک مرکزی خبر داد.

در ادامه حاضرین در این جلسه در خصوص چگونگی همکاری دستگاه‌ها، موانع پیش رو و راهکارهای ارتقا همکاری های فیمابین و بحث و محورها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *