آیت‌‌الله خاتمی: هدف از صدور قطعنامه علیه ایران گرفتن امتیاز در مذاکرات است

14:11 - 20 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۵۶۷۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خطیب جمعه موقت تهران هدف از صدور قطعنامه در شورای حکام علیه ایران را گرفتن امتیاز در مذاکرات دانست و خطاب به رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی گفت: این انقلاب به کسی باج نمی‌دهد و بر دهن زورگو می‌زند.

خبرگزاری میزان _ آیت الله خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: هدف چنین قطعنامه‌هایی امتیازگیری است، ولی این انقلاب به هیچ کس باج نمی‌دهد و توی دهن زورگویان می‌زند.

امام جمعه موقت تهران مقاومت در برابر چنین رفتار‌هایی را ضروری دانست و با تاکید بر این که ایران باید اقدامات متقابل را همچنان در دستور کار خود داشته باشد، افزود: مسئولان مربوط باید در ارائه اطلاعات به بازرسان آژانس که در واقع چشم و گوش آمریکا و رژیم صهیونیست هستند، خیلی بخیل باشند.

وی اظهار کرد: آن‌ها بار‌ها از این اطلاعات سوء استفاده کرده و به مراکز هسته‌ای در کشورمان ضربه زده اند و دانشمندان هسته‌ای مان را ترور کرده اند.

وی در ادامه با تاکید بر نکات کلیدی، توصیه‌ها و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: باید در برابر هویت زدایی از این انقلاب و امام، از جداسازی دین، بایستیم و ضمن توجه به دشمن ستیزی، به ویژه دشمنی، چون آمریکا و ارتجاع غربی، با اروپا و فریب‌های جنگ روانی دشمن و فضای مجازی که از آمریکا خط می‌گیرد مقابله به مثل کنیم.

خاتمی امام خمینی (ره) را روح انقلاب دانست و افزود: باید توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، نرم افزار گام دوم انقلاب در این مسیر باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن موسم حج، حج مقبول ابراهیمی را از وظایف حجاج کشورمان برشمرد و گفت: کشور میزبان باید علاوه بر رفاه همه حجاج و زوار به جان و امنیت زائران و حجاج ایرانی توجه ویژه‌ای کند تا حوادثی، چون منی تکرار نشود.

امام جمعه موقت تهران از تلاش پلیس برای دستگیری سارقان صندوق‌های امانات بانک ملی قدردانی کرد و گفت: این سارقان دزد اعتماد مردم هستند و دستگاه قضایی باید با آن‌ها برخورد قاطع کند.

وی همچنین از حوادث متروپل آبادان و واژگونی قطار طبس ابراز تاسف و بر مجازات مقصران این حوادث تاکید کرد.

آیت الله خاتمی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت سید محمدرضا سعیدی به دست دژخیمان رژیم پهلوی از خدمات مرحوم حجت الاسلام دعایی به اسلام و انقلاب تجلیل کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *