دادستان همدان: واحدهای دریافت کننده ارز ترجیجی نسبت به خوداظهاری موجودی انبارهای خود اقدام کنند

14:46 - 30 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۵۵۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان همدان گفت: به منظور جلوگیری از گرانفروشی و احتکار، ضروری است تا واحدهایی که ارز ترجیجی گرفته اند نسبت به خوداظهاری میزان موجودی انبارهای خود اقدام کنند.

حسن خانجانی  موقر در گفت و گو با میزان، با ابلاغ دستوری ویژه به سازمان صمت استان همدان برای جلوگیری از احتکار، بیان کرد:  به منظور اهتمام در اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر مقابله با گرانفروشی و احتکار ، برای پیشگیری از هر گونه شائبه و تشکیل پرونده احتکار، باید کلیه واحدهایی که ارز ترجیحی دریافت کرده اند، نسبت به خوداظهاری میزان موجودی در انبارهای خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ضروری است تا این واحدهای تولیدی،  گزارش خود را به سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال و  در زمان مقرر نیز نسبت به واریز مابه‌التفاوت ارز به حساب هدفمندی یارانه ها اقدام کنند.

دادستان همدان افزود: برای رصد و نظارت بر اجرای کامل این دستور، سازمان جهاد کشاورزی هم نتیجه را به دادسرای همدان و اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال کند.

خانجانی موقر با ابراز تأسف از اقدام نامناسب صاحبان تعدادی از واحدهای صنفی و یا تولیدی در احتکار مایحتاج اساسی مردم آن هم در روزهای سخت فعلی، با بیان درخواستی از مردم، اظهار کرد: مردم در صورت مطلع شدن از احتکار در هر نقطه از استان، بلافاصله برای حفاظت از حقوق عامه، موضوع را به مسئولان ذی صلاح از جمله تعزیرات اطلاع دهند و یا به دادستان های شهرستان ها اعلام جرم کنند.

بیشتر بخوانید:

دادستان سمنان از زندان مرکزی این استان بازدید کرد

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه همدان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *