همه با هر رنگ و زبان... / ترامپ و نتانیاهو روی آسفالت / دلنوشته برای مدافعان حرم

12:01 - 18 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۵۴۳۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
چهلمین مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس - بخوانید حماسه‌ای تماشایی دیگر- از ساعت ۳۰: ۱۰ صبح امروز با حضور پرشور مردم روزه‌دار در تهران و بیش از ۹۰۰ شهر ایران اسلامی آغاز شد.

//به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، چهلمین مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس - بخوانید حماسه‌ای تماشایی دیگر- از ساعت ۳۰: ۱۰ صبح امروز با حضور پرشور مردم روزه‌دار در تهران و بیش از ۹۰۰ شهر ایران اسلامی آغاز شد.

همه با هر رنگ و زبان...
همه با هر نقش زبان آمده بودند و حتی گرما و تشنگی روزه‌داری هم مانع حضور چشمگیر و میلیونی آنان برای دفاع از مظلومان جهان اسلام نشده بود.

عصا به دست و پستانک به دهان...
البته در این بین بودند سالخوردگانی که با وجود کهولت سن و قد خمیده چیزی مانع حضورشان در این راهپیمایی نشده بود و کودکانی که پستانک در دهان، مشق انقلاب می‌کردند.

قصه از سراسر کشور روایت می‌شد و، اما ما از چهارراه ولیعصر همپای مردم شدیم. گرمای هوا شوخی بردار نیست، اما مگر استکبارستیزی مردم شوخی بردار است.

چوبه دار اسرائیل ...
راهپیمایی روز قدس امسال هم مملو از نماد‌های مبارزه با استکبار بود، راهپیمایان روز قدس با ساختن پیکر اسرائیل در قامت یک انسان، این و سر و تن را به چوبه دار کشیدند تا حیات اسرائیل را به شماره بنشینند. شمارشی معکوسی که چیزی به پایانش نمانده است.

برمی گردیم /۲۵ سال آینده را نخواهد دید
«قدس پایتخت ابدی فلسطین، برمی گردیم»،« ۵،۹۰۰،۰۰۰ فلسطینی در جهان آواره ان»"، «قدرتمند می‌مانی»و «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» از جمله پلارکارت‌های در دست راهپیمانان روز جهانی قدس بود که نشان از انزجار مسلمانان در پی انتقال پایتخت امریکا به قدس اشغالی داشت.

نه سازش...
همچنین مردم با شعارهایی، چون " نه سازش نه تسلیم، نبرد با امریکا"، "مرگ منافق"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر آل سعود"، "الله اکبر" و "هیهات من الذله "، در طول مسیر راهپیمایی حرکت می‌کردند.

ترامپ و نتانیاهو روی آسفالت
اما در میان پلاکارت‌های نصب شده در این راهپیمایی، تصویر نتانیاهو و ترامپ آنهم به ابعاد بزرگی وجود داشت که زیر پای راهپیمانان قرار گرفته بود و راهپیمایان با قدم زدن بر روی آن پای خود را بروی این صورت‌ها می‌کوفتند و انزجار خود را از سردمداران اسرائیل و آمریکا نشان می‌دادند.

پایگاه‌های مرتبط با مراسم و ایجاد بیمارستان صحرایی
در تقاطع‌های اصلی راهپیمایی روز قدس از جمله چهار راه، ولی عصر، فلسطین، وصال و میدان انقلاب پایگاه‌های مختلفی مرتبط با موضوعات فلسطین ایجاد شده بود.

هم‌چنین بیمارستان‌های صحرایی برای رسیدگی احتمالی به راهپیمایان روزه‌دار در مسیر راهپیمایی ایجاد شده بود.

دلنوشته برای مدافعان حرم
در یکی از غرفه‌های مسیر راهپیمایان برگه‌هایی در اختیار مردم قرار داده می‌شد تا دلنوشته‌های‌شان را برای مدافعان حرم بنویسند. قرار است مجموع این نوشته‌ها در قالب کتاب منتشر شود. در دور تا دور غرفه تصاویر سردار سلیمانی و مدافعان حرم نصب شده بود.

اعتراض به سند۳۰ ۲۰
یک خانم در اعتراض به سند ۲۰۳۰ برخی از مسئولین را به پرهیز از اجرای این سند کرد و پلاکارت روی دستش منقش به این نکته بود که: مروجین سند۳۰ ۲۰ عامل صهیونیستی

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *