سخنگوی والی هرات: هجوم 1500 خانواده آواره به "هرات"

10:00 - 02 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۱۰۷۵
سخنگوی والی هرات گفت: 1500 خانواده آواره از مناطق مختلف به هرات آمده اند که تلاش داریم نیازهای اولیه آنها را رفع کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل ، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات با اشاره به سرازیر شدن آوارگان داخلی به هرات و افزایش آنها نسبت به سالهای گذشته گفت: در حال حاضر 1500 خانواده آواره از ولایت های غور ، بادغیس و فراه وارد هرات شدند.

فرهاد افزود: از میان این خانواده‌های آواره در هرات صدها خانواده نیز در منطقه دشت حوض شهرستان انجیل ساکن شدند.

وی خاطرنشان ساخت که ، اقامت این آوارگان در هرات موقت است و پس از رسیدگی به مشکلات آنها و کمک رسانی به این خانواده ها دوباره به مناطق خودشان فرستاده خواهند شد.

وی همچنان گفت: تمام خانواده هایی که به تازگی از ولایت های خود به هرات اواره شده اند بیشتر به دلیل تهدید های امنیتی ، فقر و بیکاری است.

فرهاد ادامه داد: تاکنون به بیش از صد خانواده کمک رسانی صورت گرفته و مواد غذایی نیز درمیان انها توزیع شده و این روند تا آخرین خانواده نیازمند ادامه دارد.

از سوی دیگر محمد جاوید نادم رئیس اداره مهاجرین هرات گفت: در این اواخر سرازیر شدن آورگان داخلی ازولایت های همسایه با هرات در حال افزایش است و این روند خود سبب نگرانی انها شده است.

وی گفت: اداره مهاجرین تنها برای جمعیت خاصی آمادگی دارد تا کمک رسانی کند و افزایش این آورگان داخلی هر روز خود سبب بروز مشکلات حاد می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت که ، تمام خانواده های آواره که به هرات آمدند پس از بررسی های اداره های کمک رسانی دوباره به ولایت های خودشان فرستاده خواهند شد و هرات دیگر ظرفیت اسکان و کمک به آورگان جدید را ندارد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *