تلفات غیرنظامیان طی سال ۹۶ در "فراه افغانستان" افزایش یافته است

16:30 - 23 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۰۳۰
والی ولایت فراه گفت: در جریان در گیری میان طالبان و نیروهای امنیتی در این ولایت نیروهای امنیتی تلفات سنگینی را به طالبان مسلح وارد کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل ،  محمد عارف شاه جهان والی ولایت فراه  با اشاره به افزایش حملات طالبان در مناطق مختلف فراه و ابراز نگرانی از این وضعیت گفت: طی 4 ماه اخیر حملات گسترده طالبان در این ولایت افزایش یافته و تلفات زیادی هم بر نیروهای امنیتی و غیرنظامیان وارد شده است.

وی گفت: در نبرد با طالبان نیروهای افغان در این ولایت نیز تلفات سنگینی را به آنها وارد کرده‌اند.

شاه جهان ادامه داد: حملات گسترده و افزایش این حملات طالبان در اطراف شهر فراه برای سقوط شهر فراه بوده که طالبان موفق به انجام این کار نشده اند ؛ نیروهای امنیتی در فراه آمادگی کامل دارند تا از تمام بخش های فراه دفاع کنند.

شاه جهان همچنان گفت: نبود تجهیزات جنگی و نیروی تازه نفس سبب شده تا نیروهای امنیتی به صورت کامل نتوانند در مقابل مخالفین مسلح و طالبان بجنگند ؛ او از مقام های دولت مرکزی درخواست کرد تا در تجهیز نیرو و امکانات به این ولایت به زود ترین فرصت اقدام کنند.

والی فراه در حالی از کمی نیرو و تجهیزات امنیتی سخن گفت که چندی قبل معاون فرمانده پلیس این ولایت تائید کرد که پنجاه سرباز امنیتی مسوولیت حفظ و تامین امنیت شکارچیان قطری را به دوش دارند . در چند سال گذشته همواره فعالین مدنی و شهروندان فراه از بی توجهی حکومت مرکزی برای تامین امنیت جان و مال مردم اعتراض کردند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *