اعلام آمادگی ثبت‌ و احوال "افغانستان" برای توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی

23:33 - 12 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۸۹۰
ادارۀ ثبت احوال افغانستان آمادگی‌ خود را برای توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل ، مسئول دفتر رسانه‌های اداره ثبت احوال افغانستان اعلام کرد که این اداره تا زمانیکه رئیس‌جمهور این کشور فرمان اجرایی شدن روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی را بدهد، آمادگی کامل دارد.

نخستین شناسنامه را اشرف غنی خواهد گرفت و این اداره برگه‌های ثبت‌نام را به ریاست‌جمهوری افغانستانفرستاده‌اند.

رویینا شهابی، رئیس دفتر رسانه‌های ادارۀ ثبت و احوال افغانستان، گفت: فرم‌های ثبت‌نام را به ریاست‌جمهوری این کشور فرستاده‌ایم و بر اساس قانون تا که زمانیکه شخص رئیس جمهور شناسنامه دریافت نکند، ما نمی‌توانیم برای شهروندان شناسنامه صادر کنیم.

رئیس ثبت نام ادارۀ شناسنامه‌های الکترونیکی افغانستان در این خصوص گفت: پنج دستگاه رایانه و وسایل دیگر را روز شنبه به ریاست‌جمهوری این کشور انتقال داده‌ شد، تا نخستین شناسنامه را برای اشرف غنی صادر کنند، اما ریاست‌جمهوری و ریاست اجرائیه افغانستان حاضر به گفت‌وگو در این باره، نیستند.

با آنکه شماری از نمایندگان پارلمان افغانستان در خصوص توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی با درج واژه‌های ملت و قوم در شناسنامه‌ها مخالف هستند، اما کمیته مختلط شورای ملی این کشور که فرمان اجرایی اشرف غنی را تأیید کرده‌است، بر توزیع این تذکره‌ها تاکید می‌ورزند.

نجیبه حسینی، عضو سنا افغانستان، در این خصوص گفت: ما را به معامله‌گری متهم می‌سازند، اما همگی بر اساس قانون در کمیته مختلط کار کرده‌اند.

به گزارش آریانا نیوز، هاشم الکوزی، دیگر عضو سنا افغانستان، نیز گفت: من به تمامی مردم افغانستان اطمینان می‌دهم که تمام کارها بر اساس قانون انجام شده‌ و به‌ زودی در چند روز آینده، شناسنامه توزیع می‌شود و اشرف غنی نیز شناسنامه الکترونیکی دریافت می‌کند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *