سند ملی تجارت "افغانستان" تدوین شد

15:20 - 05 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۱۰۹۷
رئیس اتاق تجارت و صنایع افغانستان، با اشاره به تدوین سند سیاست ملی تجارت افغانستان گفت: تهیه این سند زمینه حمایت از بخش خصوصی، ایجاد گسترش زیربناها و رشد تولیدات داخلی را فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل ، عتیق الله نصرت، رییس اتاق تجارت و صنایع افغانستان در نشست خبری با اشاره به اهداف عمده سیاست ملی تجارت که توسط نهاد همکاری اتاق تجارت و صنایع، نمایندگان بخش خصوصی و نهادهای کمک کننده بین المللی تدوین شده است، گفت: این سیاست از اولویت‌های ده سال پیش دولت بود که هم اکنون می‌تواند تاثیرات عمده‌ای در وضع تجارت کشور برجای بگذارد.

نصرت افزود : با تهیه این سیاست ملی زمینه حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بیشتر، ایجاد گسترش زیربناها که کمبود آن هنوز هم از چالش های عمده رشد صنعت به شمار می‌رود و رشد تولیدات داخلی را فراهم می‌شود.

رییس اتاق تجارت تصریح کرد: براساس همین سیاست تعرفه‌های گمرکی که هم اکنون در حال نوسان غیر منطقی بوده و جلو رشد تولیدات داخلی را گرفته است تنظیم شده و زمینه جذب سرمایه گذاری‌های خارجی نیز مهیا خواهد شد.

اتاق تجارت و صنایع افغانستان دیروز در یک نشست خبری که با حضور «عتیق الله نصرت»، رییس اتاق تجارت و صنایع افغانستان کامله صادقی معاون تجارتی وزارت تجارت وصنایع و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد از تدوین سند ملی تجارت افغانستان خبر دادند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *