ارزش عزاداری امام حسین(ع) به پرورش، آموزش و عبرت آن است/تحول در معنویت هر شخص، به نوعی قیام عاشورا است

13:30 - 20 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۶۹۱
کارشناس علوم قرآنی و حدیث گفت: اگر در جلسات عزاداری سیدالشهدا (ع) برای ما و بانیان جلسه تحول شخصیت وجود نداشته باشد، آن ارزش زیادی ندارد. جلسه امام حسین (ع) زمانی ارزش دارد که در آن پرورش، آموزش و عبرت باشد.

ارزش عزاداری امام حسین(ع) به پرورش، آموزش و عبرت آن است/تحول در معنویت هرکسی خود به نوعی قیام عاشورا استحجت الاسلام والمسلمین محمد صابری در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره تحول ایام محرم در عزاداران حسینی گفت: هر ساله براساس آمار نهادهای قضایی، امنیتی، نظارتی و نیروی انتظامی با فرارسیدن ماه سوگواری اباعبدالله(ع) تخلفات کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: مردم با نگاه های مختلف وارد دستگاه امام حسین(ع) می شوند و ما تغییر را در این اجتماعات می بینیم.

این کارشناس علوم قرآنی تبلیغ و تغییر را مهم توصیف کرده و ادامه داد: وظیفه ما این است که به تغییر در بیشتر افراد اقدام کنیم حتی اگر تغییر در تفکر تنها در یک نفر موثر واقع شود ارزشمند است، در جایگاه تبلیغ محرم یک نفر هم اهمیت دارد چرا که امام حسین(ع) هم برای هدایت حتی یک نفر، عاشورا را رقم زد. یعنی قدم به قدم خطبه می خواند که بنی امیه شرک و کفر است و خدا، رسول و توحید، حق است شاید که دل یک نفر بیدار شود.

حجت الاسلام صابری درباره مسئله هدایت و تغییر افراد در واقعه عاشورا بیان کرد: بر اثر اقدامات امام حسین(ع) است که حر در کربلا به سپاه ابا عبدالله(ع) رو می آورد، حر تربیت شده مکتب اهل بیت است و با تحولی که در او اتفاق می افتد و تصمیمی که می گیرد؛ تربیت قرآنی شامل حالش می شود. پذیرش و استقبال امام حسین(ع) از حر برای ما این پیام را دارد که قیام عاشورا یعنی تغییر، تحول، توبه و انابه کردن و درخواست از خدا برای زندگی با عقاید انسانی،اسلامی و اخلاقی.

وی خاطر نشان کرد: اگر در جلسات عزاداری سیدالشهدا(ع) برای ما و بانیان جلسه تحول شخصیت وجود نداشته باشد، آن ارزش زیادی ندارد. جلسه امام حسین(ع) زمانی ارزش دارد که در آن پرورش، آموزش و عبرت باشد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *