استراتژی آمریکا ناامنی در "افغانستان" را تشدید می‌کند

14:19 - 13 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۴۵۰۰
رییس حزب کنگره ملی افغانستان، استراتژی آمریکا در افغانستان را اشغالگرایانه دانست و گفت: آمریکا تنها به گزینه جنگی در افغانستان می‌اندیشد.

به گزارش سرویس بین الملل عبداللطیف پدرام رییس حزب کنگره ملی افغانستان، در یک نشست خبری در کابل استراتژی آمریکا در افغانستان را اشغالگرایانه دانست و گفت: آمریکا تنها به گزینه جنگی در افغانستان می‌اندیشد.

رییس حزب کنگره ملی افغانستان، با اشاره به گفته‌های دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که این کشور نقشی در دولت‌سازی و نهادینه‌سازی دموکراسی در افغانستان نخواهد داشت گفت: سخنان ترامپ به صراحت ثابت می‌سازد که آمریکا در افغانستان به دنبال تحکیم دموکراسی و ملت سازی نبوده بلکه حضور نظامی و اشغالگرایانه خود را می‌خواهد تقویت کند.

وی افزود: در صورتی که جنبه نظامی و جنگی حضور آمریکا در کشور برجسته باشد، افغانستان فراتر از یک پایگاه نظامی برای ایالات متحده اهمیت نداشته و بی ثباتی در کشور نیز تشدید خواهد شد، آمریکا می‌خواهد با دوام حضور نظامی خود در افغانستان، سلطه‌اش بر معادن افغانستان را تحکیم نموده و این معادن را غارت کند.

پدرام تاکید کرد: حضور نظامی آمریکا در افغانستان که در استراتژی جدید بر آن تاکید صورت گرفته، هیچ نفعی به حال ثبات در کشور نداشته بلکه جنگ و ناامنی را در داخل و بیرون از مرز‌های افغانستان گسترش داده و تداوم خواهد بخشید.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *