درخواست رئیس جمهور عراق برای گفت وگو درباره حل مساله همه پرسی استقلال اقلیم کردستان

3:59 - 26 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۴۰۸
دفتر ریاست جمهوری عراق: از همه طرف ها به ویژه در دو قوه مقننه و مجریه در اقلیم کردستان و دولت مرکزی می خواهیم تا به عنوان یک اولویت ضروری برای مقابله فوری با این بحران و حل آن وارد عمل شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل ،فؤاد معصوم رئیس جمهوری عراق شامگاه شنبه در بیانیه ای خواستار گفت وگوی فوری میان مقام های اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق برای حل مساله همه پرسی استقلال اقلیم کردستان شد.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، در این بیانیه که دفتر ریاست جمهوری عراق آن را منتشر کرده است، افزود: از همه طرف ها به ویژه در دو قوه مقننه و مجریه در اقلیم کردستان و دولت مرکزی می خواهیم تا به عنوان یک اولویت ضروری برای مقابله فوری با این بحران و حل آن وارد عمل شوند.


در بیانیه آمده است: بنابر مصلحت عمومی تصمیم گرفتیم تا موضوع مذاکره را پیشنهاد کنیم و از سران و رهبران نیروهای سیاسی عراق و اقلیم دعوت کنیم تا با برگزاری جلساتی به صورت فوری برای رسیدن به یک راه حل ملموس و عبور از این بحران به منظور تحقق اهداف مشترک و رفع نواقص و اشتباهات عمل کنند.


رئیس جمهوری عراق در این بیانیه افزوده است: باید همه تلاش ها برای موفقیت این راه حل صلح آمیز و دموکراتیک که بر اصل مشارکت و درک خواسته های مردم اقلیم و همه مردم عراق استوار است ، بکار گرفته شود.


رئیس جمهوری عراق گفت: ما به توانایی های مردم ما در عبور از این بحران و حل مشکلات کنونی شان اطمینان داریم و با هدف اشراف بر اجرای دقیق این طرح، تصمیم گرفتیم تا سفر به نیویورک برای سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را لغو کرده و از آقای نخست وزیر بخواهیم در این نشست سخنرانی کند.


حیدرالعبادی نخست وزیر عراق روز شنبه در واکنش به همه پرسی استقلال اقلیم کردستان گفته بود: اگر همه پرسی در اقلیم کردستان به ناآرامی بیانجامد آماده دخالت نظامی هستیم.


همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق به رغم مخالفت های‌ گسترده داخلی و خارجی قرار است در 25 سپتامبر برابر با سوم مهرماه سال جاری در اقلیم کردستان عراق و مناطق مورد مناقشه برگزار شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *