ترامپ متحدی غیر قابل اعتماد و خیانتکار

13:42 - 19 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۷۴۰۳
در حالی که ترامپ برای نشست با قانونگذاران کنگره و بررسی چگونگی تأمین بودجه خسارات ناشی از طوفان هاروی آماده می‌شود، قانونگذاران تنها گزینه‌ای را در نظر نمی‌گیرند که رئیس جمهور آمریکا در نهایت آن را انتخاب خواهد کرد؛ لغو یک توافق با قانونگذاران دموکرات کنگره.

ترامپ متحدی غیر قابل اعتماد و خیانتکاربه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه بوستن گلوب در مطلبی نوشت: در حالی که ترامپ برای نشست با قانونگذاران کنگره و بررسی چگونگی تأمین بودجه خسارات ناشی از طوفان هاروی آماده می‌شود، قانونگذاران تنها گزینه‌ای را در نظر نمی‌گیرند که رئیس جمهور آمریکا در نهایت آن را انتخاب خواهد کرد؛ لغو یک توافق با قانونگذاران دموکرات کنگره.

رئیس‌جمهور آمریکا بر سر بودجه سال آینده و نیز تخصیص فوری بودجه برای جبران خسارات ناشی از طوفان هاروی، با حزب رقیب خود توافق توافق کرده‌ است.

ترامپ روز چهارشنبه پیش‌نهاد دموکرات‌ها را پذیرفت که سقف بدهی دولت را برای سه ماه افزایش دهند.

رئیس جمهور آمریکا با این اقدام خود در اصل با پیشنهاد جمهوری‌خواهان مخالفت کرده و به نوعی به متحدان خود خیانت کرده و بسیاری در پی این اقدام وی را به عنوان شریکی غیر قابل اعتماد و غیر قابل پیش‌بینی توصیف کرده و این موضوع را مطرح می‌کنند که وی توافق‌ها و پیشنهاد‌هایی را می‌پذیرد که به نفع خودش باشد و منافع شرکا و متحدان خود را در نظر نمی‌گیرد.

 پایگاه بوستن گلوب با اشاره به این اقدامات ترامپ می‌نویسد: این حرکت از سوی ترامپ که سابقه‌ای طولانی در لغو توافق‌ها و اتحاد‌ها در زندگی شخصی، زندگی شغلی، مبارزات انتخاباتی و حتی در دوران ریاست جمهوری را دارد شگفت انگیز نیست و توافق‌های وی بر اساس تصمیمات لحظه‌ای، بدون اصول و با نوعی تمایل به در شک و تردید نگه داشتن دیگران و به خصوص افرادی که فکر می‌کنند قادر به کنترل وی هستند، تعریف می‌شود.

 این پایگاه خبری افزود: ترامپ نشان داده است در حالی که انتظار وفاداری مطلق از دیگران را دارد به هیچ کس جز خودش وفادار نیست.

توافق با دموکرات‌های کنگره نخستین باری نیست که وی به شرکا و متحدان خود در سراسر جهان پشت کرده و به آنها اهانت می‌کند و در پاسخ به هر تهدید و یا تغییر ناگهانی پاسخی غیر معقول به آنها داده است.

از سویی دیگر دموکرات‌ها نیز درباره رابطه کاری جدید خود با ترامپ دچار شک و تردید هستند و نمی‌دانند که این رابطه تا چه زمانی پایدار خواهد ماند، اما برای جمهوری‌خواهان این توافق ترامپ با دموکرات‌ها یادآور چیزی است که  پیش از این بارها روی داده و آنها آشکارا حاضر به پذیرفتن آن نیستند.

 

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *