مسکو: پاسخ اقدام آمریکا علیه "دیپلمات های روسی" را می دهیم

22:30 - 24 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۰۳۲
روسیه همزمان با ادامه رویارویی های دیپلماتیک و تحریم های متقابل بین این کشور و آمریکا، تاکید کرد: مسکو به هر اقدام محدود کننده واشنگتن برای رفت و آمد دیپلمات های روس، پاسخ همسان می دهد.

به گزارش سرویس بین الملل   بر پایه اطلاعات انتشار یافته محدوده تردد دیپلمات ها و کارمندان فنی سفارت و کنسولگری های روسیه در آمریکا از 25 مایل (40 کیلومتر کنونی) کمتر و همچنین فرایند اطلاع رسانی برای هماهنگی های قبلی خروج از منطقه مجاز دشوارتر می شود.

بر پایه تصمیم های احتمالی، کارمندان سفارت و کنسولگری های روسیه باید در سه روز کاری قصد خود را برای رفتن به دورتر از محدوده تعیین شده به آگاهی وزارت خارجه آمریکا برسانند.

خبرگزاری اسپوتنیک با توجه به این پیش بینی ها، از برنامه فوری روسیه برای پاسخ مناسب به اقدام احتمالی آمریکا خبر داد.

بنا به اعلام رسانه روسی، آندری کلیموف معاون رئیس کمیته شورای فدراسیون (مجلس سنا) در امور بین الملل در این باره تاکید کرده است که واکنش روسیه بی وقفه اجرا خواهد شد.

کلیموف افزوده است: روسیه در صورت برقراری چنین محدویت هایی، بلافاصله واکنش نشان خواهد داد. گزینه های متفاوتی وجود دارد، اما در مورد کنونی اقدام های مشابهی انجام می شود.
هم اکنون محدوده مکانی تا 40 کیلومتر برای دیپلمات های روسیه در نظر گرفته شده که مربوط به زمان باراک اوباما رییس جمهوری سابق این کشور است.

بنا به اعلام اسپوتنیک، هر چند این محدودیت شامل دیپلمات های بلندپایه نمی شود، اما احتمال تشدید مقررات وجود دارد که می تواند برای سفارت و کنسولگری روسیه دشوارتر از بستن یک کنسولگری باشد.
از سوی دیگر با مطرح شدن احتمال اقدام آمریکا در بستن یکی از چهار سرکنسولگری روسیه، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت این کشور، چنین اقدامی را در صورت تحقق بدون وجاهت قانونی اعلام کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *