ماکلله: باکایوکو قابلیت‌های ویژه‌ای دارد/ ذهن تیمو را شست‌وشو دادم

2:00 - 24 تير 1396
کد خبر: ۳۲۸۵۹۶
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
هافبک سابق تیم فوتبال چلسی به تمجید از هموطنش پرداخت.

به گزارش گروه ورزشی ، کلود ماکلله، هافبک سابق تیم فوتبال چلسی در مورد تیمو باکایوکو صحبت کرد و او را گزینه‌ای مناسب برای آبی‌پوشان لندن دانست.

ماکلله بیش از 215 بار پیراهن چلسی را بر تن کرد و زمانی که به عنوان سرپرست فنی در باشگاه موناکو فعالیت داشت با تیمو باکایوکو 19 ساله روبرو شد.

هافبک سابق رئال مادرید و چلسی در این باره اظهار داشت: زمانی که به موناکو رفتم، باکایوکو نيمكت‌نشين بود. او معمولا فرصت بازی پیدا نمی‌کرد یا در بهترین حالت به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می‌رفت. فیلم‌های زیادی از بازی او دیده بودم و برای همین رفتم تا او را در زمین ببینم و تمریناتش را زیر نظر بگیرم. بالاخره تصمیم گرفتم با او صحبت کنم. مکالمات ما ادامه پیدا کرد و هر روز با هم صحبت می‌کردیم. او به عنوان یک هافبک مثل یک دیوار بود که می‌توانستید در شیوه بازی کردنش اشتباهات فراوانی پیدا کنید.

وی ادامه داد: با شیوه‌ای که لازم بود با او صحبت کردم و ذهنش را شست‌وشو دادم. برای بازی کردن به عنوان یک هافبک شما نیاز دارید که هنگام بازى صددرصد متمرکز باشید.وقتی تصمیم به جدايی از موناکو گرفتم، پیش سرمربی رفتم و به او گفتم که «تیمو نیاز دارد تا بیشتر فرصت بازی کردن پیدا کند و تو بعدا متوجه خواهی شد که چرا این حرف را می زنم.»  او توانایی دریبل زدن، پاس دادن و مديريت زمان را دارد و بازيكن خیلی خوبی است که توانایی‌های خاصی دارد. حالا او نیاز به یک سرمربی درجه یک دارد تا او را تبدیل به یک بازیکن بزرگ کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *