باید سایه دولت ها را از عرصه ورزشی برداریم

17:30 - 19 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۳۹۴
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید سایه دولت ها را از عرصه ورزشی برداریم و آن را به بخش خصوصی و مردم واگذار کنیم.
باید سایه دولت ها را از عرصه ورزشی برداریمبه گزارش گروه سیاسی ، محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه امروز خود در رادیو ورزش درخصوص علت کاهش سلامت جامعه و استقبال عموم مردم از ورزش گفت: کمبود آگاهی عمومی مبنی بر اینکه با ورزش کردن می توان سلامت جسم و روح را تامین کرد باعث بی میلی افراد به ورزش می شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: باید نسبت به افزایش آگاهی عمومی در خصوص سلامت و اهمیت ورزش اقدام کنیم و امیدوارم مجموعه اقدامات خوبی که در راستای افزایش سطح ورزش همگانی در تهران انجام دادیم در تمام کشور اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در تهران امکانات خوب و مناسب ورزشی برای شهروندان فراهم کردیم، افزود: هم فرهنگ اسلامی ما تاکید به ورزش کرده و هم اینکه بر حسب این جمله معروف که می گوید عقل سالم در بدن سالم است، همه باید برای ارتقای سطح سلامت و فراهم کردن شرایط آن برای عموم مردم تلاش کنیم.

قالیباف در ادامه افزود: یکی از اهداف همه دولت ها باید ارتقای شرایط سلامت جسمی و روانی عموم مردم در جامعه باشد و این که بتوانیم با فرهنگسازی مردم را تشویق به ورزش کنیم تا سکته های قلبی و مغزی امروزه زیاد شده است کاهش یابد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید سبک زندگی امروزی را تغییر دهیم، پیاده روی داشته باشیم، تغذیه خوب و سالم مصرف کنیم و مجموعه این قبیل موارد می تواند به بهبود سلامت ما و کاهش بیماری های رایج در زندگی شهری بیانجامد.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه های درمانی هم می تواند در راستای ارتقای سلامت مردم موثر باشد، تاکید کرد: باید به این مسئله هم توجه کنیم و بدانیم که اینها همه از هزینه های عمومی کشور و از هزینه های خانوار می تواند بکاهد و بر حسب آن جمله ای که گفته شده که هزینه در ورزش اسراف نیست باید در این حوزه بیش از گذشته سرمایه گذاری کنیم. از دیگر اقداماتی که هر دولتی باید در این حوزه انجام دهد ارتقای سلامت اجتماعی جامعه و افزایش سرمایه های فرهنگی و اجتماعی است.

قالیباف خاطر نشان کرد: در توسعه ورزش همگانی جهت ایجاد سلامتی و نشاط عمومی در جامعه باید افزایش سرمایه گذاری را داشته باشیم. بخش عظیمی از دارایی های هر جامعه مردم و سرمایه های انسانی آن هستند.



نامزد انتخابات با بیان اینکه قشر کم درآمد فرصت فکر کردن به ورزش را ندارند چون دغدغه های اقتصادی نمی گذارد که به چنین مسئله ای بپردازند، گفت: ورزش و فرهنگ را باید وارد سبد کالای خانوار کرد و دولت ها نباید به مقوله ورزش نگاه درآمدی داشته باشند چراکه باید در این حوزه جهت  ارتقای سلامت مردم به آنها کمک کرد.

وی ادامه داد: باید سایه دولت ها را از عرصه ورزشی برداریم و آن را به بخش خصوصی و مردم واگذار کنیم. دولت ها باید تا امکانش هست قیمت تمام شده ورزش را برای مردم پایین آورند و خودشان نقش هدایتی و راهبری را در این عرصه ایفا کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت مسئله محرومین و اقشار کم درآمد در جامعه افزود: دولت باید برای هر چه فعال کردن این قشر در عرصه ورزشی سرمایه گذاری کند و آنها را مورد حمایت قرار دهد تا این قشر هم بتواند سلامت جسمی و روحی خود را به حد مناسب برساند.

قالیباف اظهار کرد: ما باید محیط های ورزشی بیشتری را در کشور ایجاد کنیم که بتوانند خدمات مناسبی را برای مردم و به خصوص محرومین و اقشار ضعیف و نیازمند جامعه ارائه کنند و این قشر به طور خاص با هزینه کمتری از خدمات ورزشی بهره مند شوند.

وی در پایان گفت: باید به این باور برسیم که تامین زیرساخت های لازم و مناسب برای توسعه ورزش همگانی در تمام کشور و سرمایه گذاری در این حوزه نه تنها هزینه نیست بلکه می تواند منجر به ارتقا و بهبود سلامت جسم و روح عموم مردم ما شود و نشاط عمومی را در جامعه افزایش دهد.
 
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *