2017، سال پایان سردی روابط "کابل و اسلام آباد" است

13:12 - 29 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۸۳۶
سال 2017 را سال پایان سردی روابط میان کابل و اسلام آباد توصیف کرد و گفت امسال، دو کشور همسایه به سمت روابط گرم و دوستانه گام برخواهند داشت.
2017، سال پایان سردی روابط به گزارش سرویس بین الملل عمر زاخیلوال در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های خبری پاکستان، تنش‌های مرزی میان 2 کشور را به سود هیچ یک از طرفین ندانست.

وی گفت: تنش‌های مرزی اخیر میان پاکستان و افغانستان باعث خسارات زیادی به تجارت مرزی میان دو کشور شده بطوری که حجم تجارت پاکستان و افغانستان از رقم پنج میلیارد دلار طی پنج سال اخیر، به یک و نیم میلیارد دلار کاهش یافته است.

وی افزود: ایران از خلاء ایجاد شده در بخش تجارت مرزی پاکستان و افغانستان استفاده کرده و بخشی از این تجارت را به خود اختصاص داده است.

زاخیلوال خواستار تبادل هیات‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی و پارلمانی بیشتری میان پاکستان و افغانستان شد و خاطرنشان کرد که افزایش تبادل این گونه هیات‌ها، به روند بهبود روابط دوجانبه کمک می‌کند.

زاخیلوال همچنین در خصوص ادعاهای پاکستان مبنی بر اینکه خاک افغانستان از سوی هند برای انجام اقداماتی علیه پاکستان استفاده می‌شود، تصریح کرد: افغانستان هرگز به کشورهای ثالث اجازه نداده و نخواهد داد که از خاک این کشور اقدامی علیه پاکستان انجام دهند.

این دیپلمات افغانستانی همچنین از اسلام آباد خواست تا نسبت به مهار شبه نظامیانی که طبق ادعای افغانستان، آزادانه در خاک پاکستان حضور دارند و علیه افغانستان دست به فعالیت‌های تروریستی می‌زنند، اقدام جدی انجام دهد.

به گزارش ایرنا، قرار است یک هیات پارلمانی از پاکستان طی روزهای آینده به افغانستان سفر کند.

/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *