انسداد 1.6 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی ایران در لوکزامبورگ

9:49 - 17 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۳۱۰
نیویورک تایمز نوشته است که دادگاهی در لوکزامبورگ بخشی از دارایی‌های بانک مرکزی ایران در این کشور را مسدود کرده است.
اوبامالبه گزارش گروه بین‌الملل ، روزنامه نیویورک تایمز طی گزارشی نوشت که دادگاهی در لوکزامبورگ یک میلیارد و ششصد میلیون دلار از دارایی‌های بانک مرکزی ایران در این کشور را مسدود کرده است.

نیویورک تایمز ضمن بیان اینکه  گروهی از آنچه قربانیان حمله تروریستی 11 سپتامبر نامیده در سال 2011 یک قاضی فدرال در نیویورک را متقاعد کرده‌اند که ایران را در حکمی غیابی به خاطر همدستی با گروه القاعده در حملات تروریستی 2001، به پرداخت 2 میلیارد دلار به قربانیان این حادثه و همچنین پرداخت 5 میلیارد دلار خسارت تنبیهی محکوم کرده‌است می‌نویسد که به تازگی نامه‌ای در کاخ سفید رؤیت شده که  در آن دو تن از وکلای خانواده‌های قربانیان از نخست‌وزیر لوکزامبورگ خواسته‌اند که مانع تلاش دولت ایران برای آزادکردن دارایی‌های مسدود شده خود در شرکت کلیراستیم لوکزامبورگ شوند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه می نویسد که اجرای این حکم قاضی فدرال نیویورک تا سال ها به تعویق افتاده است تا اینکه مشخص شد 1.6 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی ایران به خاطر اعمال تحریم های بین‌المللی  در شرکت کلیراستیم مسدود شده‌ است.

سال گذشته وکلای این افراد یک قاضی در لوکزامبورگ را متقاعد کردند که مانع آزادسازی این دارایی‌های بانک مرکزی شوند و این پول را به آنچه قربانیان حادثه 11 سپتامبر نامیده‌اند پرداخت کنند.

بنا به این گزارش از آنجایی که حکم صادر شده از سوی این قاضی لوکزامبورگی علیه ایران به صورت پنهانی صورت گرفته توجه هیچ کسی را به خود جلب نکرده است.

«نیویورک تایمز» همچنین اشاره می‌کند که «لی اس وولوسکی» و «مایکل گوتلیبی» وکلای این افرادی که علیه ایران اقامه دعوی کرده‌اند دو تن از مقامات دولت پیشین باراک اوباما هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *