لزوم تنوع بخشی در سیستم پدافند هوایی/ بومی سازی سامانه S-۳۰۰ به دانش افزایی کشور کمک می‌کند

3:50 - 17 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۱۴۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: بومی سازی سامانه S-۳۰۰ می‌تواند به دانش افزایی کشور کمک کند و بومی شدن هزینه‌های تولید و خرید را کاهش می‌دهد.
جمالی
به گزارش گروه سیاسی ، محمدجواد جمالی نوبندگانی پیرامون آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه S-300 و اهمیت آن، اظهار داشت: امروزه به نظر می‌رسد که دشمنان توانایی انجام حملات زمینی را ندارند، زیرا در زمین ماندن تلفات زیادی را برای آن ها به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروزه استراتژی‌ها و دکترین‌های نظامی بر این باورند که باید طرف مقابل را از طریق حملات هوایی از کار انداخت و مهاجمین به دنبال این هستند که از طریق حملات هوایی گسترده به اهداف خود برسند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: در واقع داشتن پوشش ضد هوایی و امنیتی قوی برای همه کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و مطمئنا استفاده از سامانه S-300 در این زمینه می‌تواند کمک شایانی به کشور کند.

جمالی نوبندگانی متذکر شد: معتقدم تنوع بخشی را باید در پدافند هوایی داشته باشیم که خوشبختانه این امکان برای کشور ما وجود دارد، در کنار این پدافندها باید تنوع بخشی را در ناوگان جنگنده ها، به خصوص در نیروی هوایی ایجاد کنیم.

وی افزود: بومی سازی سامانه S-300 می‌تواند به دانش افزایی کشور کمک کند و بومی شدن هزینه‌های تولید و خرید را کاهش می‌دهد همچنین خطرات ناشی از وضع تحریم‌های جدید را برطرف می‌کند.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *