«کیت کلاگ» مشاور امنیت ملی ترامپ می‎شود؟

9:04 - 30 بهمن 1395
کد خبر: ۲۸۰۹۱۸
دونالد ترامپ پس از کناره‌گیری «رابرت هاروارد» گزینه پیشنهادی وی برای تصدی پست مشاور امنیت ملی نوشت که هم‌اکنون برای پست مشاور امنیت ملی چهار گزینه در نظر دارد.
ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل ، دونالد ترامپ پس از کناره‌گیری «رابرت هاروارد» گزینه پیشنهادی وی برای تصدی پست مشاور امنیت ملی در تؤیتر خود نوشت که هم‌اکنون  برای پست مشاور امنیت ملی چهار گزینه در نظر دارد.

ترامپ ضمن بیان اینکه علاوه بر ژنرال «کیت کلاگ» که هم‌اکنون به صورت موقت مشاور امنیت ملی را به عهده گرفته، سه نفر دیگر نیز به او معرفی شده نوشت: «کیت کلاگ» را زمان طولانی است که می‌شناسم و برای پست مشاور امنیت ملی از شانس بیشتری برخوردار است.

روز جمعه رسانه‌های خبری گزارش دادند که «رابرت هاروارد» پیشنهاد دونالد ترامپ برای تصدی پست مشاور امنیت ملی دولت آمریکا را رد کرد.

«واشنگتن پست» به نقل از افراد نزدیک به «رابرت هاروارد» درباره دلیل کناره‌گیری وی گزارش داد که یکی از عواملی که موجب شد دریاسالار «هاروارد» پیشنهاد ترامپ را نپذیرد این بود که در نحوه انتخاب همکاران خود با دونالد ترامپ به توافق نرسیده است.

بنا به این گزارش برخی دیگر از مقامات کاخ سفید معتقدند که نگرانی‌های مالی «هاروارد» به خاطر ترک شغلش در شرکت «مارتین لاکهید مارتین» که در آنجا مدیر ارشد بوده و تأثیری مالی که ممکن است تغییر شغل او بر خانواده‌اش داشته باشد از جمله دلایل انصراف وی هستند.

«رابرت هاروارد» قرار بود که جانشین «مایکل فلین» شود که به خاطر اتهام وعده به سفیر روسیه درباره رفع تحریم های آمریکا علیه روسیه در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و همچنین ارائه اطلاعات غلط به «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا تحت فشار سازمان های امنیتی  روز دوشنبه هفته گذشته مجبور به استعفا شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *