لایحه منطقه آزاد بانه دوباره به صحن مجلس می‎آید

5:45 - 23 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۷۹۵۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم شهرستان‎های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: 40 روستای دیگر شهرستان سقز در سال آینده از نعمت گاز بهره‎مند خواهند شد.
محسن بیگلری
به گزارش گروه سیاسی ، محسن بیگلری در نشست خبری با اصحاب رسانه در سقز با اشاره به خدمات صورت گرفته در این شهرستان، یادآور شد: کماکان روند خدمت‎رسانی به مردم در حوزه‎های مختلف ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: نظارت و قانونگذاری از وظایف نمایندگان مجلس است و ما هم به عنوان وکیل مردم تلاش خواهیم کرد در راستای اتمام طرح‎های عمرانی مسئولان شهرستان را در جذب اعتبارات لازم کمک کنیم و بر همین اساس تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت.

بیگلری با تقدیر از سرمایه‎گذار بخش خصوصی که در کمتر از 6 ماه استخر شهید کاظمی سقز را به طور کامل بازسازی و برای اتمام کار بیش از 15 میلیارد ریال هزینه کرد، گفت: اعتماد به بخش خصوصی می‎تواند در اتمام طرح‎های نیمه‎تمام کارساز باشد.

نماینده مردم شهرستان‎های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: 40 روستای دیگر شهرستان سقز در سال آینده از نعمت گاز بهره‎مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه، ما از سرمایه‎گذاران به ویژه سرمایه‎گذاران داخل استان و به تبع آن از سرمایه‎گذاران خود شهرستان سقز حمایت خواهیم کرد، از سرمایه‎گذاران بخش خصوصی در بخش‎های مختلف دعوت به همکاری کرد و خاطرنشان نمود: تمام مسئولان عزم جزم دارند که از سرمایه‎گذاران حمایت کنند و این ادعا در واگذاری بازسازی استخر شهید کاظمی به بخش خصوصی نشان داده شد.

بیگلری افزود: روز گذشته 102 کیلومتر راه روستایی در بخش امام شهرستان سقز به بخش خصوصی واگذار شد و برای اتمام کار بالغ بر 400 میلیارد ریال قرارداد منعقد شده است.

وی ادامه داد: ماشین‎آلات کارخانه دخانیات سقز با هزینه‎های میلیاردی از سال گذشته خریداری شده و در محل کارخانه قرار دارد اما شرکت دخانیات نسبت به راه‎اندازی این کارخانه اقدامی نکرده است و این جای انتقاد دارد.

نماینده مردم شهرستان‎های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی درباره بازگشایی بازاچه سیف سقز هم گفت: خوشبختانه استاندار، فرماندار، فرمانده سپاه کردستان و مدیرکل اطلاعات استان هم نظر مثبتی برای بازگشایی این بازارچه دارند، متاسفانه زمان مشخصی برای راه‎اندازی مجدد آن تعیین نشده است که امیدواریم این کار هرچه سریع‎تر صورت بگیرد.

بیگلری ادامه داد: رایزنی‎هایی هم برای بازگشایی یک معبر کولبری شده است که اگر به نتیجه برسد می‎تواند در رونق اقتصادی مردم بسیار مثمرثمر باشد.

وی در خصوص اینکه چرا ساخت فرودگاه سقز متوقف شده است، اظهار داشت: در چند روز گذشته جلسات متعددی با مسئولان استانی و شهرستانی درخصوص شروع به کار ادامه ساخت فرودگاه برگزار شده است که امیدواریم هرچه سریع‎تر کار ساخت فرودگاه هم شروع شود.

لایحه منطقه آزاد بانه دوباره به صحن مجلس می‎آید

بیگلری به بحث منطقه آزاد بانه هم گریزی زد و گفت: نقشه جدید منطقه آزاد بانه از سوی دولت تدبیر و امید تهیه شده و قرار است به زودی توسط کمیسیون اقتصادی به صحن مجلس می‎آید و امیدواریم این بار به تصویب برسد.

وی در مورد توقف فعالیت معادن سقز نیز، گفت: چون قیمت جهانی مصالح استخراجی از معادن بسیار افت داشته است، به تبعیت از آن استخراج از این معادن مقرون به صرفه نیست و همین موجب تعطیلی معادن شهرستان شده است.

بیگلری سهم بودجه کردستان از کل بودجه 96 کشور را یک‎هزار و 32 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: امیدواریم سهم شهرستان از این بودجه مناسب باشد تا شاهد رونق اقتصادی شهرستان از هر لحاظ باشیم.

وی در پایان از خبرنگاران خواست با توجه به جایگاهی که دارند همواره کمک حال مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای پیشبرد طرحها و برنامهها در راستای خدمت به جامعه و مردم باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *