سرنوشت قرارداد ایران و «بوئینگ» در دولت ترامپ

12:53 - 13 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۴۶۶۴
رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ در خصوص منع ورود شهروندان ایرانی به آمریکا و اقدام مقابله به مثل تهران بر قرارداد تجاری ایران و شرکت هواپیماسازی «بوئینگ» تأثیرگذار خواهد بود.
بوینگبه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه شبکه خبری «فاکس‌نیوز» طی مطلبی ضمن اشاره به بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به اقدام دولت ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان ایرانی نوشت: اقدام مقابله به مثل تهران برای ممنوعیت ورود آمریکایی‌ها به ایران بر قرارداد این کشور با شرکت هواپیمایی «بوئینگ» تأثیر خواهد گذاشت.

«فاکس‌نیوز» با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان آمریکا در تلاش هستند که قرارداد فروش 80 فروند هواپیمای بوئینگ به ایران را لغو کنند می‌افزاید که مقابله به مثل ایران مبنی بر منع صدور روادید برای آمریکایی‌ها بی‌شک بر قرارداد این کشور با شرکت هواپیمایی «بوئینگ» تاثیرگذار خواهد بود .

بنا به گزارش «فاکس‌نیوز» شرکت هواپیماسازی «بوئینگ» حتی پس از امضا قرارداد اعلام کرده بود که فروش 80 فروند هواپیما همچنان به تصمیم های دولت جدید آمریکا بستگی دارد.

«فاکس‌نیوز» به نقل از سخنگوی شرکت «بوئینگ» می‌نویسد که مقامات این شرکت در حال ارزیابی هرگونه پیامد دستور اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا هستند و از نزدیک اقدامات کنگره، دولت و دستگاه قضائی آمریکا را رصد می‌کنند.

این گزارش با این حال در پایان می‌افزاید که فدراسیون کشتی آمریکا اعلام کرده کشتی‌گیران آمریکایی در مسابقات جهانی کشتی که در شهر کرمانشاه ایران  برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *