"افغانستان"سال آینده 85 مگاوات برق از طریق انرژی های تجدیدپذیر تولید می کند

12:16 - 14 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۴۴۳۱
معاون وزارت انرژی و آب افغانستان گفت که این کشور سال آینده 85مگاوات برق از طریق انرژی های قابل تجدید تولید خواهد کرد که بخشی از هزینه های آن را بانک اسلامی و بانک توسعه آسیایی تامین می کنند.
به گزارش سرویس بین الملل امان الله غالب افزود: قرار است که 40 مگاوات برق تجدیدپذیر در پارک صنعتی «حصارشاهی» استان «ننگرهار»، 25 مگاوات در «قندهار»، 15 مگاوات در کابل و 10 مگاوات در استان «خوست» و یک مگاوات در «شیندند» استان «هرات» تولید شود.

وی اضافه کرد: در کابل برای برخی از بیمارستان ها و مدارس برق از طریق انرژی تجدید پذیر به صورت آزمایشی تولید خواهد شد تا الگوئی برای شهروندان کابل شود و آنان با الگوبرداری از این شیوه برای مصارف خود بخشی از برق مورد نیاز خود را تامین کنند.
 
روزانه بیش از 12 ساعت برق شهروندان اغلب مناطق کابل قطع می شود.
معاون وزارت انرژی و آب گفت که 200 میلیون دلار از هزینه های این طرح را بانک اسلامی و بانک توسعه آسیایی تامین خواهند کرد.

غالب همچنین گفت که اجرای طرح تولید 25 مگاوات انرژی تجدیدپذیر در قندهار نیز که هم اکنون جریان دارد، سال آینده تکمیل خواهد شد.

معاون وزارت انرژی و آب افغانستان تصریح کرد: طرح تولید 12 مگاوات انرژی برق در «فراه» و 10 مگاوات در «نغلو» نیز آماده شده که در سال های آینده عملی خواهد شد.

غالب تصریح کرد که طرح این وزارت برای 5 سال آینده از تولید انرژی تجدید پذیر آماده شده و اگر مسائل امنیتی مانع اجرای آنها نشود، قرار است 500 مگاوات انرژی تجدیدپذیر در سراسر افغانستان تولید شود.

به گفته معاون وزارت انرژی و آب افغانستان، این کشور با توجه به برخورداری از منابع طبیعی به ویژه آفتاب، می تواند تا سال 2042 میلادی 95 درصد برق مورد نیاز خود را از انرژی های تجدیدپذیر بدست بیاورد.

معاون وزارت انرژی و آب افغانستان گفت که در حال حاضر افغانستان 50 مگاوات انرژی تجدید پذیر تولید می کند که یک مگاوات آن در بامیان تولید می شود که بزرگترین حجم را دارد و کمترین آن چراغ های کنار خیابان ها برای روشنایی هستند.

برساس گزارش وزارت انرژی و آب افغانستان، این کشور ظرفیت تولید 23 هزار مگاوات برق آبی را دارد، در هر کیلومتر مربع ظرفیت تولید 5 مگاوات برق بادی و در هر ده متر مربع براساس این اینکه افغانستان در سال 300 روز آفتابی دارد، ظرفیت تولید یک کیلووات انرژی آفتابی را خواهد داشت.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *