رئیس اجرائی دولت افغانستان: همکاری های رسانه ای میان "ایران و افغانستان" سازنده است

12:13 - 22 دی 1395
کد خبر: ۲۶۶۱۸۸
عبدالله عبدالله گفت: همکاری های رسانه ای میان ایران و افغانستان در بهبود روابط دوجانبه کشور موثر و سازنده خواهد بود.
رئیس اجرائی دولت افغانستان: همکاری های رسانه ای میان به گزارش سرویس بین الملل عبدالله عبدالله روز سه شنبه در دیدار هیات رسانه ای ایران اعزامی به کابل افزود که ایران و افغانستان در طول تاریخ روابط نیک داشته اند و در این زمینه رسانه‌های دو کشور می توانند برای تحکیم و تداوم روابط نیک، نقش سازنده ایفا کنند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان تصریح کرد: افغانستان به دلیل روابط نیک تاریخی و بر اساس حسن‌ همجواری و احترام مقابل با جمهوری اسلامی ایران، خواستار تقویت همکاری‌های دوجانبه است.

وی گفت: حکومت وحدت ملی باوجود چالش‌ها و مشکلات، دستاوردهای قابل ملاحظه ای دارد و برای تقویت فرصت‌های اقتصادی در منطقه‌ای و استفاده از فرصت‌های کلان اقتصادی در داخل کشور، نیازمند همکاری‌ کشورهای همسایه به‌ویژه ایران است تا فرصت‌های دوجانبه و چندجانبه در منطقه باعث تحرک و رشد اقتصادی شود.

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان در این دیدار به پرسش های خبرنگاران ایرانی در باره اوضاع جاری افغانستان و منطقه، فرصت‌های اقتصادی میان دو کشور و تقویت روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف پاسخ داد.

خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایرانی در این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقات و گفت و گو با عبدالله گفتند که درصدد هستند برای تقویت روابط و گسترش همکاری‌ها میان دو کشور از طریق اطلاع‌رسانی و همکاری‌های رسانه‌ای با رسانه‌های افغانستان، تلاش نمایند. زیرا مشترکات فرهنگی و تاریخی میان افغانستان و ایران بستری مناسب را برای تحکیم و گسترش روابط دوجانبه فراهم کرده‌است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *