"پاکستان": هند با ایجاد مشکلات برای افغانستان به دنبال برتری در منطقه است

12:15 - 04 دی 1395
کد خبر: ۲۵۹۰۷۱
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت: هند سعی دارد با ایجاد مشکلات برای افغانستان برتری خود را در منطقه به ویژه در برابر اسلام‌آباد به اثبات برساند.
به گزارش سرویس بین الملل نفیس‌زکریا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: همکاری پاکستان و روسیه به برقراری امنیت در منطقه کمک می‌کند و به زودی قراردادهای دو کشور جنبه عملی پیدا خواهد کرد.
 
وی افزود: به زودی درباره خرید بالگردهای نظامی از روسیه با این کشور به توافق خواهیم رسید.
 
به گزارش رادیو پاکستان،زکریا تأکید کرد: پاکستان و روسیه درباره امنیت افغانستان نگران هستند و برای حل این مسئله با یکدیگر توافق دارند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت: هند سعی دارد با ایجاد مشکلات برای افغانستان برتری خود را در منطقه به ویژه در برابر اسلام‌آباد به اثبات برساند.
 
روسیه و پاکستان در سال های گذشته همواره روابط دوستانه و مبتنی بر همکاری سازنده در سطوح 2 جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی داشته‌اند.
 
تحولات اخیر در مناسبات 2 کشور که در سال گذشته به شکل لغو تحریم تسلیحاتی پاکستان توسط روسیه همراه بود؛ حکایت از گام‌های رو به جلوی پاکستان و روسیه در مسیر گسترش همکاری‌های 2 طرف از جمله در بخش دفاعی و نظامی دارد.
 
به هر حال، رویکرد پاکستان به سمت توسعه همکاری با روسیه و در مقابل تلاش کشورهای غربی به ویژه آمریکا برای توسعه همکاری با هند باعث شکل‌گیری معادله جدیدی از قدرت در منطقه جنوب آسیا شده است.
 
در آینده‌ای نزدیک پاکستان و روسیه قراردادهایی در زمینه دسترسی مسکو به بندر گوادر و مشارکت در کریدور اقتصادی چین امضا خواهند کرد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *