"رئیس جمهور افغانستان": حقوق بشر باید از رویا به واقعیت تبدیل شود

17:07 - 30 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۷۷۳۱
محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در نشستی با عنوان حمایت از مدافعان حقوق بشر، گفت: حقوق بشر باید از رویا به عمل تبدیل شود و هیچ تعرضی به حقوق بشر پس از این بی‌جواب نخواهد ماند.
به گزارش سرویس بین الملل محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در نشستی با عنوان حمایت از مدافعان حقوق بشر وعده داد که عدالت در افغانستان تحقق خواهد یافت و هیچ تعرضی به حقوق بشر پس از این بی‌جواب نخواهد ماند.
 
رئیس جمهور افغانستان با بیان این مطلب که حقوق بشر باید از رویا به عمل تبدیل شود بیان داشت که همه مردم افغانستان باید از حقوق بشری‌شان بهر‌ه‌مند شوند.
 
وی با اشاره به فعالیت نهادهای حقوق بشری، نهادهای مدنی و رسانه‌ها گفت: این نهادها زمینه نقض حقوق بشر را محدود کرده و آنگونه که در گذشته حقوق بشر به صورت گسترده نقض می‌شد، جلوی آن تاحدودی گرفته شده است.
 
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری افغانستان به نقل از اشرف غنی نوشت:  باید این اطمینان برای مردم به وجود بیاید که کسی توان تعرض به حریم خصوصی را ندارد و نمی‌تواند به حقوق آنها در عرصه عمومی دست درازی کند.
 
وی تأکید کرد: مدیریت دولت افغانستان در یک سال گذشته در عرصه قانون گذاری بیشترین تمرکز را بر حقوق بشر داشته و تمام سیاست‌های، قوانین براساس ارزش‌های حقوق بشری تدوین شده‌اند.
 
اشرف غنی گفت: گروه‌های تروریستی همواره خلاف اصول شریعت و ارزش‌های حقوق بشر افراد غیر نظامی و بی‌گناه را قربانی کرده‌اند و در 15 سال گذشته تروریستان در مساجد با حملات انتحاری بر هیچ کس رحم نکردند.
 
اشرف غنی افزود: فعالیت‌های تروریستی که افراد غیرنظامی و بی‌گناه را هدف قرار می‌دهند مصداق صریح جنایت جنگی است.
 
رئیس جمهور افغانستان در پایان تاکید کرد که عدالت تحقق خواهد یافت و تعرض به حقوق بشر بی‌جواب نخواهد ماند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *